3280
Sök

Dörren gått i baklås Seat leon -01

Herr
12 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
ok.. kommer inte in i min leon -01 då låskistan hängt sig i låst läge.. hjälper inte med nyckel eller fjärr eller att rycka i låsknappen.. låskistan "jobbar" när man låser den men själva armen som fastnar i B-stolpen släpper inte..

förslag på hur fan man får upp dörren så man kan montera på en ny låskista uppskattas varmt..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2009
Ös på med 5-56 och carburator cleaner. Funkar inte det så får du demontera dörrsidan för att på så sätt montera bort låset och öppna dörren
Senast redigerat av TenZer (6 augusti 2009)

Rock'n Roll

Herr
12 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
slugt.. att jag inte tänkte på den.. tyvärr finns det inte möjlighet att mata på med 5.56 då dörren är låst och det går inte att montera ned dörrsidan då sätet är i vägen.. får jag mot alla odds ned dörrsidan sitter det en plåt på insidan som hissen är monterad på.. den måste vinklas i nästan 90 grader ned för att gå att lossa när man väl fått bort alla muttar o skit.. dock är det en tröskel ivägen då..

tack för tipset dock då jag känner att jag sitter hyffsat i skiten nu..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2009
zchnygg skrev:
slugt.. att jag inte tänkte på den.. tyvärr finns det inte möjlighet att mata på med 5.56 då dörren är låst och det går inte att montera ned dörrsidan då sätet är i vägen.. får jag mot alla odds ned dörrsidan sitter det en plåt på insidan som hissen är monterad på.. den måste vinklas i nästan 90 grader ned för att gå att lossa när man väl fått bort alla muttar o skit.. dock är det en tröskel ivägen då..

tack för tipset dock då jag känner att jag sitter hyffsat i skiten nu..

Då skall jag introducera dig för 2 specialverktyg: vinkelslip och STORslägga modell XXXXXXXXL lol

Nä men du får väll kanske ta och demontera sätet och kapa bort plåten som hissen sitter på. Det kan inte bli mycket värre än att du blir tvungen att leta ny dörr på skroten

Rock'n Roll

Sök