3430
Sök

855t5 motor fråga

105 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
tänkte kolla om nån vet skillnaden på en B5234t och en B5254t det jag vet är att den ena är 2,3 o den andra 2,5 men är det samma styrsytem mm tänkte ev. byta till en 2,5a i min om det inte är för mycket pyssel......

Tacksam för svar    // Danne:cool:

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO

8 252 Inlägg
6 augusti 2009
Skillnaden är att "2,5"-motorn har större bossning, högre komp, mindre spridare och turbo. Den passar ju beroende på åsrmodell rakt i, men vill man ha tag i rätt styrbox till en sån blir det knepigt. Sen bör man ju ha i beräkningarna att en B5254 är klenare både i hk och rent fysiskt (cylinderväggarna är läskigt tunna) än en 2,3:a.

105 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Skillnaden är att "2,5"-motorn har större bossning, högre komp, mindre spridare och turbo. Den passar ju beroende på åsrmodell rakt i, men vill man ha tag i rätt styrbox till en sån blir det knepigt. Sen bör man ju ha i beräkningarna att en B5254 är klenare både i hk och rent fysiskt (cylinderväggarna är läskigt tunna) än en 2,3:a.

Jag har en 855t5 95 så den skulle passa rakt av om man bara har rätt styrbox

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO

8 252 Inlägg
6 augusti 2009
Beror ju på årsmodellen på motorn du sätter i, men är den inte för nya (00 och nyare) så passar den rakt ner. Som sagt så kan ju styrbox bli knepigt då man lär leta på en från en 855 AWD. Men det går ju att köra med den man har, även om det inte funkar riktigt fullt ut. Hör med unpatterned , han har gjort precis ett sånt här byte i sin.

Sök