max laddtryck hittar du i kompressormappen. Ta reda på vad din turbo heter och leta upp mappen på tillverkarens hemsida exempelvis. Så ser du i klartext vad den klarar av.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Den klarar säkert att ge högt ladd, men den håller nog inte så länge. 0.8-0.9 är nog inga problem. Finns ju bättre lager att sätta i om man vill kladda med det, de blir nog billigare och bättre att byta snurra istället om man vill ha mer "kräm" mvh.
Tränger mig på här och ställer samma fråga som TS fast om en Garret T3 (som ska sitta org. i min 9000)?
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
hade en 16t till min 2,3t5, och jag laddade 1,3-1,6bar, håller ju ett bra tag för det trycket, men slits gör det ju men min pallade 2,3bar i några sekunder i allafall, tills avgas-imprellen flög ut genom avgasröret... annars får du köpa en lite större turbo, men ett ladd på 1,3 är väll lagom
men kör man på ca 1,5bar så får man ju räkna med att byta i bland:P så det är ju att rekommendera en större turbo. eller lägre ladd... men det är ju inte gratis att ligga på topp