Fått frågan hur jag gick tilllväga med monteringen av stänkskydden mer ingående på ett annat forum, men lägger in inlägget även här om någon är intresserad Här kommer en utförligare förklaring hur jag gått tillväga när jag monterade mina stänkskydd.
Började med att jag införskaffade 20mm långa rostfria skurvar, muttrar och brickor. Detta pga att en skruv går igenom både innerskärm och plåten, de andra går bara igenom innerskärm och plast. Men sen vill man ju även att skruvarna inte börjar rosta.
Borrade som sagt bara ur de nitar som skulle ersättas med skruv. Var ju lite pillrigt att få dit stänkskyddet, man behöver vara två personer.
Så här ser det ut från framsidan.
Detta är då från baksidan där mutter och bricka sitter.
Trodde jag skulle få till en vettig närbild men inte då
Nu undrar ni säkert hur jag fått på muttrarna där, är ju rätt trångt
Funderade rätt länge vad man skulle använda för förlängningsskaft men sen insåg jag att jag faktiskt fick in handen där
Lite svårare var det dock att få in handen där med både bricka och mutter utan att tappa det. Lite rivsår mm. fick jag men det får man räkna med.
Svårare än så här är det inte, fördelen med att göra såhär är att det är lättare att ta bort stänkskydden till sommaren om man vill det