3083
Sök

855 T5 -94 svårt att få i växlarna.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hej!
har precis införskaffat mig en 855 t5 och märker nu att det är ganska svårt att få i växlarna.
dock ska låda,koppling,packbox va bytt förra året (finns kvitto). kan det va dålig olja i bara kanske?
eller är det typ synkringarna som är slitna? sjukt iriterande.

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

2 656 Inlägg
9 augusti 2009
#2
husmus skrev:
Hej!
har precis införskaffat mig en 855 t5 och märker nu att det är ganska svårt att få i växlarna.
dock ska låda,koppling,packbox va bytt förra året (finns kvitto). kan det va dålig olja i bara kanske?
eller är det typ synkringarna som är slitna? sjukt iriterande.

mvh micke

prova byt men låter som nån använt den väl


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#3
ekelund88 skrev:
husmus skrev:
Hej!
har precis införskaffat mig en 855 t5 och märker nu att det är ganska svårt att få i växlarna.
dock ska låda,koppling,packbox va bytt förra året (finns kvitto). kan det va dålig olja i bara kanske?
eller är det typ synkringarna som är slitna? sjukt iriterande.

mvh micke

prova byt men låter som nån använt den väl

okej. vilka olja ska man köra med i dessa? nån som är speciellt bra?

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 augusti 2009
#4
Jag skulle prova byta olja, annars äre nog synkringarna som är lite sletna...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#5
LeafBox skrev:
Jag skulle prova byta olja, annars äre nog synkringarna som är lite sletna...

jo. låter som det.
tack för tipset!

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#6
är det några speciellt med att byta låda på denna motorn?
om jag köper begagnad från t.ex skroten. hur vet jag att denna är i bra skick?
ny kostar ju skjortan. men kan tänkas köpa en bättre begagnad.

-den satt som en fläskläpp-

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 augusti 2009
#7
det låter ju inte som om det va så bra köp ändå? hehe...

men men, brukar inte kassa motorfästen på dessa visa lite symptom på att växla lite svårt? vill minnas något sådan dock ej säker...


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
#8
Xoff skrev:
det låter ju inte som om det va så bra köp ändå? hehe...

men men, brukar inte kassa motorfästen på dessa visa lite symptom på att växla lite svårt? vill minnas något sådan dock ej säker...

asså det är svårt oavsett om motorn är igång eller inte. spaken är lixom trög på nåt sätt?
konstigt tycker jag.

EDIT. sitter powerflex bussning till övre motorfästet.
Senast redigerat av husmus (10 augusti 2009)

-den satt som en fläskläpp-

Pan
10 augusti 2009
#9
Kanske spakstället som jävlas kan ju testa att lufta kopplingen med smile

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
#10
får testa lufta koppling,byta olja, o smörja växelväljaren då. funkar inte det så byter jag nog låda. men det är väl m56h man ska köpa vad jag förstått? har den lådan något speciellt nummer om man kikar på t.ex bildelsbasen?

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

482 Inlägg
14 augusti 2009
#11
husmus skrev:
får testa lufta koppling,byta olja, o smörja växelväljaren då. funkar inte det så byter jag nog låda. men det är väl m56h man ska köpa vad jag förstått? har den lådan något speciellt nummer om man kikar på t.ex bildelsbasen?

mvh micke

Om du ska byta olja i din låda så ska du köpa oljan på volvo!
Dom har en olja som är till för sinna lådor.
Ska du köpa ny låda så ska du ha en m56h från 850/sv70 2.5se 1996-1997 där har du den bästa lådan enligt Autotech.

MVH
Thimmy Modee



Sök