2460
Sök

Länkarms och bussningsproblem på Golf 2:a -89

3 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Shena!!!

Har problem med min golf 2:a, var nere i diket med höger sidan så nu behöver jag byta länkarm på höger sida och ev. på vänster med pga av rost. Sen så är det något annat någon bustning på höger fram tror jag, för att det kluckar från höger sidan. Jag behöver hjälp med vad det kan vara fall det är det eller inte...

267 Inlägg
11 augusti 2009
byt länkarmarna (den som var rostig kan har fått sig en smäll den med)
när du ändå river runt vid hjulen så kolla hur spindellederna ser ut (byt om du ser att gummi är torrt/sprucket) , kolla hur bussningarna till stabiletstaget (krängningshämmaren) ser ut (sitter i bärarmen med en mutter ifrån undersidan av bärarmen),kolla även hur dina styrleder ser ut (byt om du ser att gummi är torrt/sprucket)

nya bussningar i bärarmen,nya bussningar till krängningshämmar staget och spindelleder så kommer bilen kännas som ny

832 Inlägg
11 augusti 2009
Tobbeek skrev:
Shena!!!

Har problem med min golf 2:a, var nere i diket med höger sidan så nu behöver jag byta länkarm på höger sida och ev. på vänster med pga av rost. Sen så är det något annat någon bustning på höger fram tror jag, för att det kluckar från höger sidan. Jag behöver hjälp med vad det kan vara fall det är det eller inte...

Kan vara stötdämpare eller fjäderbenslagringen som kluckar oxå men om du ska byta länkarm så kan du ju byta bussningen på samma gång.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök