3660
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

794 108 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
15 december 2009
Säger som dadde tidigare, sjukt duktigt smile

Tråkigt det med bilen i diket sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

505 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Nu har jag fått domen om bilen. Verkar som det inte blev så illa som tur e.
Utsidan verkar det bara vara fronten som är skrot, mest på höger sida. Sedan va kyl, AC, vatten pump + lite annat smått å gott i motorrummet trasigt. Ja under va han ju helt rensad från plast.
Kommer inte ihåg allt, dom har gjort en översikt som de skickade till försäkringen som de också godkände.
Bilen räknas vara klar om ca 3 veckor

Så nu va man på lite bättre humör och fortsatte med duetten smile Jag gör mig en egen botten till dörren så om några dagar kommer kort på en färdig dörr

2 164 Inlägg
16 december 2009
om några dagar?! yikes jag kommer avlida ju... jag vill se bilder under arbetets gång!

"Life´s too short to drive a boring car"

505 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
dadde skrev:
om några dagar?! yikes jag kommer avlida ju... jag vill se bilder under arbetets gång!

haha okej det kommer nog en tidig julklapp imorgon kanske då

2 164 Inlägg
16 december 2009
L-W-L skrev:
dadde skrev:

haha okej det kommer nog en tidig julklapp imorgon kanske då

jippie! big_smile det ser jag fram emot big_smile nästa vecka SKA jag till min bil.. måste sätta fart, jag vill ju ha ut den i april tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 december 2009
Bra dadde, men ta den tid du behöver smile Började faktiskt riva min idag smile

Åter Mr. Duett, snyggt jobbat smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

505 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Va gött att det kommer dra igång ingen med bilen!
E ju faktiskt ganska gött väder för att sitta inne i verkstaden, snö slask ställer bara till med problem!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
16 december 2009
Skönt att det inte blev värre med bilen. smile hoppas åxå på bilder på tillverkningen av dörrbotten,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Verkstaden e faktiskt det enda stället jag glömmer vad som hänt med skodan annars ligger det å gnager hela tiden tongue

Kapade rent lite. Tänkte först fixa till hela botten på en gång men det blir helt nytt på ena sidan och sedan lagar jag där plåtlisten sitter.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/821166_3wknu5.jpg

Punktat upp för att kunna testa dörren igen. Gäller att inte vara för snabb så man inte gör bort sig mer än nödvändigt och att det inte blir för varmt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/821198_p2d7f6.jpg

Va ju tvungen att lägga dit den rostfria tröskelskenan för den bygger ju lite den med
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/821199_fzlcl9.jpg

228 Inlägg
17 december 2009
grymt plåtjobb måste jag säga big_smile kommer bli en grymt fin bil det här!

Friskt kopplat, hälften brunnet!

2 788 Inlägg
17 december 2009
Blir ju skitbra det här smile Snygga plåtjobb! Fortsätt så...wink

Driifter;)
1 630 Inlägg
17 december 2009
de blir kanon det där wink

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

6 527 Inlägg
505 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
tackar så mycket big_smile

Började idag med projekt helsvetsning utav dörren. Så imorrn blir det färdigt med svets och slipa ner så är den i det stora hela klar smile

2 164 Inlägg
19 december 2009
härligt härligt smile ser fram emot bilderna som kommer upp idag på en mer eller mindre färdig dörr wink

505 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
dadde skrev:
härligt härligt smile ser fram emot bilderna som kommer upp idag på en mer eller mindre färdig dörr wink

Hehe då e jag ju tvungen att göra klar den då tongue Men det skall jag nog fixa smile

6 527 Inlägg
19 december 2009
L-W-L skrev:
dadde skrev:

Hehe då e jag ju tvungen att göra klar den då tongue Men det skall jag nog fixa smile

hoppas du tänkt på att få plats med gummilisterna wink fick du till dörrspringan rakt&fint?

505 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:
dadde skrev:

hoppas du tänkt på att få plats med gummilisterna wink fick du till dörrspringan rakt&fint?

Dörr plåten ligger jäms med yttre delen av tröskeln. tröskeln har ju en liten fals så det borde få plats med list.  Ja springan är ju inte 100% perfekt men det är så jag blir nöjd. ganska nöjd iallafall tongue

6 527 Inlägg
19 december 2009
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:

Dörr plåten ligger jäms med yttre delen av tröskeln. tröskeln har ju en liten fals så det borde få plats med list.  Ja springan är ju inte 100% perfekt men det är så jag blir nöjd. ganska nöjd iallafall tongue

jag minns att farsan till sin duett köpte lister på metervara från "örebroagenturaffär" som limmades fast med nåt speciallim istället för & sättas fast i skenor. kanske skulle passa bra på din? den listen liknar orginalet & finns i flera olika grovlekar dessutom.

Med lem
768 Inlägg
19 december 2009
Ser jättefint ut! Synd med dikeskörningen! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

Sök