3221
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

788 798 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
505 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#81
dadde skrev:
ser lika bra ut som vanligt! big_smile kommer bli en redigt fin dutt detta big_smile

wink

har fått funderingar på blästring så jag skall kolla upp vart jag kan göra det. Jag blir nog tvungen att byta hela taket också :S jaja kommer bilder när jag e där ^^


505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#82
Ni kan kalla mig idiot för det börjar jag göra själv.. ska nämligen byta taket... :S
Hämtade det idag på lagret.. har inte plats för allt hemma så jag hämtar det jag behöver.

taket är skitigt men näst intil rostfritt. såg ngn bubbla börja komma under lacken

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/800473_gpad5z.jpg


2 164 Inlägg
13 november 2009
#83
jäklar... du är nästan FÖR seriös big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#84
dadde skrev:
jäklar... du är nästan FÖR seriös big_smile

ja nästan.. men det va i skarven runt taket så slipa jag lite.. gick hål direkt tyvärr. tillslut kam jag fram till att det nästan är lika lätt att byta hela skiten ^^


287 Inlägg
13 november 2009
#85
du är grym på att forma plåt big_smile


730 Inlägg
13 november 2009
#86
Skönt att se lite redigt  plåtarbete istället för all jäkla plast som folk ska ha nu för tiden..

Tummen upp för detta projekt:)

535 Inlägg
13 november 2009
#87
Du är ju sanslöst duktig! Kul om man hade dina kunskaper. Hur har du lärt dig allt?

Blir nog riktigt fin bil detta. Skall följas!

Motorer utan turbo.....suger!

505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#88
master_- skrev:
Skönt att se lite redigt  plåtarbete istället för all jäkla plast som folk ska ha nu för tiden..

Tummen upp för detta projekt:)

ingen idee att spackla över en massa.. släpper om några år så får man göra om det iallafall vad jag har hört tongue


Team740
211 Inlägg
13 november 2009
#89
jädrans vilket vackert jobb du gör med den gamle klenoden smile Det är kul att se att det fortfarande finns folk som orka göra dom iordning, hade själv velat ha ett sådant projekt men för nöja mig med min gamle 245:a till jag får större garage och bättre jobb..

MVH RobiiN

Burn Rubber Not Your Soul

505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#90
Lemmy_Kilmister skrev:
Du är ju sanslöst duktig! Kul om man hade dina kunskaper. Hur har du lärt dig allt?

Blir nog riktigt fin bil detta. Skall följas!

Tack, Tack!
Jag är självlärd.
Ingen i familjen har bil intresse å för mig har det växt fram de senaste 3 åren.  Jag är uppväxt på gård men jag har nästan bara snickrat hela tiden. Är nu utbildad möbelsnickare ^^
Far har aldrig velat ha skrot på gården så jag va i skogen å byggde koja istället haha


55 Inlägg
13 november 2009
#91
Kul projekt! Riktigt bra jobb du har gjort på den så här långt, ser inte ut att vara första gången även om du sa det wink


505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#92
born_rebell skrev:
jädrans vilket vackert jobb du gör med den gamle klenoden smile Det är kul att se att det fortfarande finns folk som orka göra dom iordning, hade själv velat ha ett sådant projekt men för nöja mig med min gamle 245:a till jag får större garage och bättre jobb..

MVH RobiiN

Vet många som hellre hade skrotat duetten änn att göra iordning den tongue Hade heller inte räknat att det skulle bli såhär mycket jobb.. Men jag brukar va seriös när det gäller.

Du kan slänga ut den där 245:an å skaffa dig en duett istället hehe tongue


505 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#93
Gerling skrev:
Kul projekt! Riktigt bra jobb du har gjort på den så här långt, ser inte ut att vara första gången även om du sa det wink

smile Laga plåt tycker jag inte är svårt men när det kommer till motorn så blir det att ta in lite hjälp.


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
13 november 2009
#94
L-W-L skrev:
Ni kan kalla mig idiot för det börjar jag göra själv.. ska nämligen byta taket... :S
Hämtade det idag på lagret.. har inte plats för allt hemma så jag hämtar det jag behöver.

taket är skitigt men näst intil rostfritt. såg ngn bubbla börja komma under lacken

http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/800473_gpad5z.jpg

lämna taket på blästring innan du börjar... tänk om det är en massa dåliga spackellagningar under färgen wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#95
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:
Ni kan kalla mig idiot för det börjar jag göra själv.. ska nämligen byta taket... :S
Hämtade det idag på lagret.. har inte plats för allt hemma så jag hämtar det jag behöver.

taket är skitigt men näst intil rostfritt. såg ngn bubbla börja komma under lacken

http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/800473_gpad5z.jpg

lämna taket på blästring innan du börjar... tänk om det är en massa dåliga spackellagningar under färgen wink

ja det är ju inte helt omöjligt att de finns dåliga lagningar. får se det blir blästrat innan. det skall ju bli blästrat innan lacken iallafall. så är det tänkt just nu ^^

Funderar på vart jag skall lägga skarven sedan. Skall vara lätt att kapa så det blir lika på båda taken. Skall också vara lätt att slipa till svets fogen. Hade varit lättare om det va med rutor, kapat stolparna så e det klart tongue
Senast redigerat av L-W-L (14 november 2009)


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
14 november 2009
#96
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:
Ni kan kalla mig idiot för det börjar jag göra själv.. ska nämligen byta taket... :S
Hämtade det idag på lagret.. har inte plats för allt hemma så jag hämtar det jag behöver.

taket är skitigt men näst intil rostfritt. såg ngn bubbla börja komma under lacken

http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/800473_gpad5z.jpg

lämna taket på blästring innan du börjar... tänk om det är en massa dåliga spackellagningar under färgen wink

ja det är ju inte helt omöjligt att de finns dåliga lagningar. får se det blir blästrat innan. det skall ju bli blästrat innan lacken iallafall. så är det tänkt just nu ^^

Funderar på vart jag skall lägga skarven sedan. Skall vara lätt att kapa så det blir lika på båda taken. Skall också vara lätt att slipa till svets fogen. Hade varit lättare om det va med rutor, kapat stolparna så e det klart tongue

Vart är rosten & hur ser taket ut som du ska dit med? hur du än ska göra är det nog bra att svetsa i nån stötta invändigt i krossen så den håller måttet när taket är borta.. kapa stolparna är ju det lättaste sättet att skarva tak på tycker jag. mät noggrant överallt på karossen, bredd,längd,höjd på fönster mm mm.... & skriv upp med tuschpenna på mätpunkterna så löser du nog det. dom gå¨nger jag har bytt tak eller karossbitar upp på stolpar så har jag kapat inner&ytterplåt på taket i olika höjd & borrat ut några punktsvetsar för & få överlappande plåt där.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Team740
211 Inlägg
14 november 2009
#97
L-W-L skrev:
born_rebell skrev:
jädrans vilket vackert jobb du gör med den gamle klenoden smile Det är kul att se att det fortfarande finns folk som orka göra dom iordning, hade själv velat ha ett sådant projekt men för nöja mig med min gamle 245:a till jag får större garage och bättre jobb..

MVH RobiiN

Vet många som hellre hade skrotat duetten änn att göra iordning den tongue Hade heller inte räknat att det skulle bli såhär mycket jobb.. Men jag brukar va seriös när det gäller.

Du kan slänga ut den där 245:an å skaffa dig en duett istället hehe tongue

Jo det finns nog en hel del som hade skrotat det för längesen.
Hehe nae du den 245:an gör jag mig aldrig av med, älskar dom bilarna smile

Burn Rubber Not Your Soul

505 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#98
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
lämna taket på blästring innan du börjar... tänk om det är en massa dåliga spackellagningar under färgen wink

ja det är ju inte helt omöjligt att de finns dåliga lagningar. får se det blir blästrat innan. det skall ju bli blästrat innan lacken iallafall. så är det tänkt just nu ^^

Funderar på vart jag skall lägga skarven sedan. Skall vara lätt att kapa så det blir lika på båda taken. Skall också vara lätt att slipa till svets fogen. Hade varit lättare om det va med rutor, kapat stolparna så e det klart tongue

Vart är rosten & hur ser taket ut som du ska dit med? hur du än ska göra är det nog bra att svetsa i nån stötta invändigt i krossen så den håller måttet när taket är borta.. kapa stolparna är ju det lättaste sättet att skarva tak på tycker jag. mät noggrant överallt på karossen, bredd,längd,höjd på fönster mm mm.... & skriv upp med tuschpenna på mätpunkterna så löser du nog det. dom gå¨nger jag har bytt tak eller karossbitar upp på stolpar så har jag kapat inner&ytterplåt på taket i olika höjd & borrat ut några punktsvetsar för & få överlappande plåt där.

Rosten ligger i tak skarven på flertal ställen. Och det nya taket är kapat i stolparna, det kommer nämligen ifrån en duett med fönster.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/801460_degyo3.jpg

Jag har ju a-stolpen, b-stolpen kan jag också använda. Sedan är det bakdörrarna så där ska det gå ganska lätt.

Jag gjorde ett litet verktyg för att rita där imellan på båda taken. tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/801461_1sk0xg.jpg
Lägger den emot den övre skarven å ritar..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/801465_quq8q6.jpg
Senast redigerat av L-W-L (14 november 2009)


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
14 november 2009
#99
ja du får nog fan skarva runtom sådär som du ritat... tänkte inte på att din bil var ett skåp.

är det balk där så du får svetsa både på in&utsidan? det är nog ändå bäst att du svetsar i nån stötta på tvären inne i karossen innan du kapar va?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#100
farbrorbozze skrev:
ja du får nog fan skarva runtom sådär som du ritat... tänkte inte på att din bil var ett skåp.

är det balk där så du får svetsa både på in&utsidan? det är nog ändå bäst att du svetsar i nån stötta på tvären inne i karossen innan du kapar va?

Där sitter ingen balk på insidan. Det sitter 3st skenor har jag för mig på tvären under taket men inget svårt att svetsa. finns också ngt till balk på sidorna där plywood har suttit fast kommer inte ihåg om de kan bli ngt problem
Jag har tänkt att sätta några stöttor på insidan så han inte kan säcka ihop när där inte finns ngt tak. Blir nog att sätta i dörrhålen och 1-2 på tvären.
Senast redigerat av L-W-L (14 november 2009)



Sök