2220
Sök

VW Lupo. Hjälp/fakta

218 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Tjosan tjosan

ska eventuellt byta bil till en VW Lupo med 1.0 liters racing motor.
Så nu behöver jag veta allt om dom så skriv gärna om du vet nå om tex föbrukning, vad kamremsbyte kostar, om man ryms i den om man är 190 som jag, har den servo, pris på reservdelar, posetiva/negativa saker etc etc

Tack på förhand!

//Jens
Senast redigerat av Delareno (12 augusti 2009)

fälg fantast
1 086 Inlägg
11 augusti 2009
vet inte riktigt vilken motor du syftar på men ang Lupo 3L tdi

+
Kan köras på RME
du kommer ca 100 km på 3 liter
gratis parkering i storstäder
ca 998 kr skatt / år
vääldigt billig försäkring
bra låda - tiptronic

-

vääldigt trångt baksäte
dåligt med lastutrymme
originalhjulen är av magnesium och det rekomenderas att INTE byta mot något annat än dem

hela bilen är i aluminium  - blir lätt bucklig
dom flesta lupo är UTAN servo

hoppas detta hjälpte lite iallafall

mvh ferdi

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

218 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Lowenhart skrev:
vet inte riktigt vilken motor du syftar på men ang Lupo 3L tdi

+
Kan köras på RME
du kommer ca 100 km på 3 liter
gratis parkering i storstäder
ca 998 kr skatt / år
vääldigt billig försäkring
bra låda - tiptronic

-

vääldigt trångt baksäte
dåligt med lastutrymme
originalhjulen är av magnesium och det rekomenderas att INTE byta mot något annat än dem

hela bilen är i aluminium  - blir lätt bucklig
dom flesta lupo är UTAN servo

hoppas detta hjälpte lite iallafall

mvh ferdi

tack för svaret men det hjälpte lite. Bien jag är spekulant på är med den lilla 1.0 litern som dricker bensin.
Antar dock att försäkring och trångt baksäte stämmer in på den med

218 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
såldes de i sverige men 1.0 bensinare?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 augusti 2009
dieseln e de du ska ha..då du sparar pengar

218 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
ja jo men de fattas lite pengar till den tyvär =/
annars hade de blivit en sådan

218 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
nån som har tips/hjälp?

218 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Olsson-Aero skrev:
Flickvännen har en Lupo med 1.4 liters bensin motor. Snål, kommer väldigt långt på en tank. Kvick motor. Dåligt lastutrymme. Förbannat bra att fickparkera med. Kommer in överallt. Billig i drift.
Den får även ett extra plus för mugghållarna som är dom bästa jag sett smile

oki oki låter bra

hahaha vad är så bra med mugghållarna?

1 814 Inlägg
22 augusti 2009
Delareno skrev:
Olsson-Aero skrev:
Flickvännen har en Lupo med 1.4 liters bensin motor. Snål, kommer väldigt långt på en tank. Kvick motor. Dåligt lastutrymme. Förbannat bra att fickparkera med. Kommer in överallt. Billig i drift.

oki oki låter bra

De gör säkert sitt jobb väldigt bra, det ska väl räcka? smile

Jag tycker också att du ska satsa på dieseln, kanske låna det lilla som blir över om du känner att ekonomin klarar det, du får säkert igen det i bränslekostnader om du kör en del?

218 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
expect1991 skrev:
Delareno skrev:
Olsson-Aero skrev:

oki oki låter bra

De gör säkert sitt jobb väldigt bra, det ska väl räcka? smile

Jag tycker också att du ska satsa på dieseln, kanske låna det lilla som blir över om du känner att ekonomin klarar det, du får säkert igen det i bränslekostnader om du kör en del?

Ja de gör nog sitt jobb och på ett bra sätt big_smile

Ja dieseln är ju billig och så. Men det värkar som att växelådorna är byggda i papp. Sen om jag lär låna pengar så blir de ju inte billigare förrens lånet är betalt. Nej jag lär fundera wink

109 Inlägg
22 augusti 2009
Har en 3L. Spara pengar och köp en sådan värd mkt mer och du sparar in det fort!
Låda funkar utan problem bara man sköter och inte våldtar.

218 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
rysktalande skrev:
Har en 3L. Spara pengar och köp en sådan värd mkt mer och du sparar in det fort!
Låda funkar utan problem bara man sköter och inte våldtar.

oki ska fundera på en sådan med.

2 638 Inlägg
22 augusti 2009
Ta dig en funderare på Seat Arosa med, har en sådan som funkar riktigt bra smile

Mycket billiga i inköp, skatt och försäkring m.m. Nästan samma bil som lupon, lite interiör, lysen och stötfångare som ser lite annorlunda ut.

Går billigt, min går allt mellan 0,55-0,6l/mil beroende på fart och hur mycket man trycker på den högra pedalen.

Tex denna http://www.blocket.se/skaraborg/Seat_Ar … 12&w=3

Beror ju helt på vilken prisklass du tänker lägga dig i? Jag köpte en arosa för att jag ville ha en så billig bil som möjligt, hade jag tänkt lägga mer pengar hade det helt klart blivit en Lupo 3L diesel.

Lycka till med bilköpet smile

15 Inlägg
22 augusti 2009
har en lupo 3l som har gått 22tusen mil,utan problem,den går på 0,38-0,41diesel.

218 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Ta dig en funderare på Seat Arosa med, har en sådan som funkar riktigt bra smile

Mycket billiga i inköp, skatt och försäkring m.m. Nästan samma bil som lupon, lite interiör, lysen och stötfångare som ser lite annorlunda ut.

Går billigt, min går allt mellan 0,55-0,6l/mil beroende på fart och hur mycket man trycker på den högra pedalen.

Tex denna http://www.blocket.se/skaraborg/Seat_Ar … 12&w=3

Beror ju helt på vilken prisklass du tänker lägga dig i? Jag köpte en arosa för att jag ville ha en så billig bil som möjligt, hade jag tänkt lägga mer pengar hade det helt klart blivit en Lupo 3L diesel.

Lycka till med bilköpet smile

oki ja faceliftade arosor är bra fina

ska och kolla på en 00:a lupo 1.0 i morgon.

Prisklassen är byte mot min avensis alternativt att jag får pengar emellan

skövde
63 Inlägg
28 juni 2013
Jag har Haft min lupo 1,4 16v snart två månader och jag har kört med ett ägg under foten men ändå ligger den vid 0,8liter milen och de tycker jag är alldeles för mycket för en så liten bil dock är den jätte trevlig att köra och inte trött men alldeles för törstig.

Har nån en lösning på detta jobbiga fel att den drar så mycket skriv gärna då annars får jag nog sälja den sad

Sök