;)har en volvo en volvo 850 glt motor som jag ska sätta i min 240 folkracebil men vill inte ha hela elsystemet o hur ska jag bygga på de enklaste sätt...
så de jag vill veta är elen till spridarna o till täningen
Enklaste sättet är att plocka motorhärvan från en 850 glt, alltså allt från säkringsboxen och utåt. Du åker ju i vilket fall på att dra samma kablar om du vill få det att funka, även om del kan rebnsas ut. Men det väsentliga är ju desamma.
ja de är möjligt men vll inte ha den härvan vill bara ha en styrbox till spridarna o sen hur jag ska lösa täningen på en resten inte aktuelt som luftmängdsgivare o knaksensoren m.m
Styrboxen till spridarna hämtar ju sin info från bland annat lmm och knacksensorerna. Och ska du köra med en original bränslebox så lär ju alla givare kopplas i oavsett annars kommer ju boxen bara gå i lh-läge.
Jag hade tagit hela härvan.. Mycket lättare så. Känns ju ändå som att någon kommer vilja köpa bilen när du kört 1-a tävlingen.. För då e man väl tvungen å sälja i folkrace va?
japps o har man inte ett orginal så är de ingen som vågar köpa den för dom begriper sig inte på nådanat så jag vil ha tag på är någon som sälger spridarboxar eller där man kan köpa kontinenerna o löpa ihop själv