3684
Sök

Vad skulle det kunna kosta att bygga ihop detta ( avgas/bild finns )

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Ska bygga om lite i avgassytemet och är ute efter detta.

http://www.blastinbob.com/v/vspfiles/photos/225DW-V6-Y-2.jpg

hur mkt tror ni att det skulle kunna gå på `?

Inspiration comes standard

Pan
11 augusti 2009
Ta och åk till Elfströms Mekaniska(Bakom Lunchstoppet). Han kan svara på det smile Mkt bra kille hjälpt mig med lite grejer.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 augusti 2009
Inte mkt, bra mkt billigare än det på bilden för det ser dyrt ut tongue

OEM <3

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Pan skrev:
Ta och åk till Elfströms Mekaniska(Bakom Lunchstoppet). Han kan svara på det smile Mkt bra kille hjälpt mig med lite grejer.

Fan de där hjälpte mig ingenting big_smile vart ligger de ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
eller om de finns nån här som känner att dom fixar det så är de bara att säga till big_smile

12 086 Inlägg
12 augusti 2009
Kan du svetsa själc så pratar vi väl en uppskattningsvis 4-5 hundra för rören. Sen tillkommer själva ändrören vilket kan variera brutalt. Men något liknande på biltema skulle väl kosta 2-3 hundra styck.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Problemet är ju att jag inte har tillgång till svets. Änrören har jag hittat : http://www.danmobility.se/product.asp?c … 6003660... 4" borde se bra ut big_smile

Men som sagt det är ju rören som är problemet....

461 Inlägg
12 augusti 2009
Om du ändå ska anlita någon som gör allt, så kan du väl lika gärna låta t.ex. Ferrita smaska ihop det åt dig?

Men de kanske bli mkt dyrare?

BMW - Better Make Way

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Tänkte me på det, men lär nog kosta en slanT

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
jag har varit runt här i stan idag och frågat om nån kan fixa detta och tydligen ska det vara otroligt komplicerat och inte gå att göra.. konstigt tycker ja då det redan finns sånna tillverkade men ajaa..

såå frågar igen om nån av er känner att detta är något som dom tror går att fixa ?

Svetsare
3 150 Inlägg
12 augusti 2009
Edvinoo skrev:
jag har varit runt här i stan idag och frågat om nån kan fixa detta och tydligen ska det vara otroligt komplicerat och inte gå att göra.. konstigt tycker ja då det redan finns sånna tillverkade men ajaa..

såå frågar igen om nån av er känner att detta är något som dom tror går att fixa ?

Va fan syftar dom på då?  De är ju bara lite 45° rör samt raka rör att köra ihop?!  Fattar inte  :S

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Withlimb
210 Inlägg
12 augusti 2009
Edvinoo skrev:
Pan skrev:

Ute vid IVT typ. Du får ta höger in innan IVT sen köra runt hela byggnaden med DHL och allt tills du kommer till grusplanen där. Där inne så har du en hel radda med företag som har sina portar utåt grusplanen och någon av dom är det. Har för mig att Elfström har sitt i någon av de portarna.

Annars kan du nog prata med Ove på Mekonomen-verkstan där, han är duktig med svetsen.

105hk rent vansinne!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Hoevding skrev:
Edvinoo skrev:
Pan skrev:

Ute vid IVT typ. Du får ta höger in innan IVT sen köra runt hela byggnaden med DHL och allt tills du kommer till grusplanen där. Där inne så har du en hel radda med företag som har sina portar utåt grusplanen och någon av dom är det. Har för mig att Elfström har sitt i någon av de portarna.

Annars kan du nog prata med Ove på Mekonomen-verkstan där, han är duktig med svetsen.

jag har varit där idag men han sa att dom inte kan fixa det samt att det skulle ta flera dagar att fixa så att bara arbetet skulle kosta minst 10,000 kr... lite överdrivet kanske då ett helt system inte kostar det.

76 Inlägg
12 augusti 2009
låter ju sjukt:P bara köp rör o fixa en som kan svetsa, de ser ju inte precis "omöjligt" ut! lycka till

saaaaaaaaaab<3

Svetsare
3 150 Inlägg
12 augusti 2009
Edvinoo skrev:
Hoevding skrev:
Edvinoo skrev:

jag har varit där idag men han sa att dom inte kan fixa det samt att det skulle ta flera dagar att fixa så att bara arbetet skulle kosta minst 10,000 kr... lite överdrivet kanske då ett helt system inte kostar det.

Va i helvete rent ut sagt!??!   Va kan det ta att svetsa ihop det?  Nåra timmar på sin höjd, materialet - 500-1000kr?    Fråga om du kan låna deras svets och göra det själv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
12 augusti 2009
jag fixar de åt dig om du köper rören o allt sånt tongue och har koll på längder och krökar osv
Senast redigerat av The_Mechanic (12 augusti 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
jag fixar de åt dig om du köper rören o allt sånt tongue och har koll på längder och krökar osv

haha... tack men de e en liten  bit att åka för att fixa rören.. big_smile

Trucker
1 220 Inlägg
12 augusti 2009
Skulle inte du kunna köpa alla dom rör som behövs som du sen måttar och kapar så allt stämmer och sen far du till någon som kan svetsa och ber dom svetsa ihop det åt dig? detta kan inte kosta mer än typ fika bröd åt den som svetsar + 500 för rören + ? för utblåsen

Vissa är bara bättre än andra!

DFFL
9 020 Inlägg
12 augusti 2009
Edvinoo skrev:
Hoevding skrev:
Edvinoo skrev:

10 000 för två böjar och en delning?

Ifall folk skulle vara villiga att betala sådana pengar för det du vill ha så hade jag börjat bygga avgassystem.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
tro mig jag är lika chockad som ni är. Asså grejen är den att det inte finns dom böjarna på röret som jag behöver och jag vet ej fan vart ja ska hitta dom. Har kollat på mekonomen o 2 till ställen men ingen tur med dom vinklarna

Sök