3582
Sök

Ska köpa mig ett hemmabiosystem för 3000-4000:- men vilket ska jag välja?

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Tja!

Har köpt mig en fet tv och ett ps3 för ett tag sedan och skulle behöva nu ett dugligt hemmabiosystem för inte så överdriven peng. Budgeten ligger på 3000-4000:-

Stora frågan är om man ska köpa sig ett 5:1 eller 2:1?

Har kollat upp två intressanta på Elgiganten men vet inte vilken man ska satsa på?

Har en Samsung LE-40A856S1M tv hemma.

http://bioclimat.com.ua/images/LE-40A856S1M.jpg

Dom system jag tänkt på är Samsung Hemmabio - 1000watt HTZ320RXEE
Pris: 3990:-

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE/images/mx/htz320rxee_mx.jpg

Eller

Samsung Hemmabiosystem 2.1 HTX720TXEE
Pris: 4249:-

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE/images/mx/htx720txee_mx.jpg

Vilken av dessa hade ni valt? Tacksam för lite tips cool

www.klockren.nu
476 Inlägg
13 augusti 2009
Jag hade valt 2.1 systemet. Tycker de ser förskräckligt ut med dom där små högtalarna som ingick i .5.1 systemet. Designen på 2.1 är ju dessutom mycke snyggare.

Mvh
Mattias

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Visst är designen på högtalarna betydligt snyggare på 2:1 systemet, men baslådan och förstärkaren är ganska så fult tycker jag.

Men det bör vara bättre ljud på 2:1 systemet eller? smile

FordeveR skrev:
Jag hade valt 2.1 systemet. Tycker de ser förskräckligt ut med dom där små högtalarna som ingick i .5.1 systemet. Designen på 2.1 är ju dessutom mycke snyggare.

Mvh
Mattias

www.klockren.nu
476 Inlägg
13 augusti 2009
LIVINL0UD skrev:
Visst är designen på högtalarna betydligt snyggare på 2:1 systemet, men baslådan och förstärkaren är ganska så fult tycker jag.

Men det bör vara bättre ljud på 2:1 systemet eller? smile

FordeveR skrev:

Mvh
Mattias

Tycker designen på dvd är ganska cool, hade nåt liknande för något år sen..ser tufft ut när man stoppar in skivan uppifrån och den sugs in som i en bilstereo. De va också samsung och liknade design så misstänker att de är samma på denna smile

Den ända nakdelen som jag upplevde va att den va riktigt svårplacerad..hittade inget bra ställa att ha den på, för stor tv och för lite tv-bänk så de blev aldrig riktigt bra, men jävlar vilket ljud de va i de systemet.

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 augusti 2009
Jag har ett Logitech Z-5500 (5.1 med rejäl bas och THX-certat) och jag tycker det är mycket ljud för pengarna. Med en rejäl källa får du riktigt hyggligt ljud, om du kopplar till en HTPC tex är creative x-fi att rekommendera.

Läs användarrecensioner på pricerunner tex smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Jo visst är den ganska cool faktiskt men har mätt lite hemma och spelaren passar verkligen inte någonstans, ska jag få plats med den så måste mitt ps3 byta plats och det vägrar jag, får nog skaffa mig ett hemmabiosystem med lite mer slimmad spelare big_smile

Men kan tänka mig att dom spelar ganska så gött wink

FordeveR skrev:
Tycker designen på dvd är ganska cool, hade nåt liknande för något år sen..ser tufft ut när man stoppar in skivan uppifrån och den sugs in som i en bilstereo. De va också samsung och liknade design så misstänker att de är samma på denna smile

Den ända nakdelen som jag upplevde va att den va riktigt svårplacerad..hittade inget bra ställa att ha den på, för stor tv och för lite tv-bänk så de blev aldrig riktigt bra, men jävlar vilket ljud de va i de systemet.

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Det är också ett alternativ faktiskt, men känns som jag vill ha hemmabiosystemet i samma märke som tv:n, känns stilrent på någotsätt att följa samma märke på båda sakerna smile

Rquired skrev:
Jag har ett Logitech Z-5500 (5.1 med rejäl bas och THX-certat) och jag tycker det är mycket ljud för pengarna. Med en rejäl källa får du riktigt hyggligt ljud, om du kopplar till en HTPC tex är creative x-fi att rekommendera.

Läs användarrecensioner på pricerunner tex smile

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2009
..ta en kik på 'riktiga' högtalare också:

http://www.fynda.se/show_kat.php?katid=190

Iofs lär du köpa till en DVD utöver reciever och högtalare.
Blir nog lite dyrare, men tror det kan vara värt med riktiga
fronthögtalare om plats finnes smile

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Vore ju grymt att köpa sig bra högtalare direkt, men ekonomin tillåter inte det just nu så därför vill ja ha någon dugligt undertiden tills man sparar ihop till något värre big_smile

steifan skrev:
..ta en kik på 'riktiga' högtalare också:

http://www.fynda.se/show_kat.php?katid=190

Iofs lär du köpa till en DVD utöver reciever och högtalare.
Blir nog lite dyrare, men tror det kan vara värt med riktiga
fronthögtalare om plats finnes smile

OEM <3
6 957 Inlägg
13 augusti 2009
Ljud nr 2 hade jag sj valt, mest för att jag tänker investera i det sj tongue
Tkr det var rätt okej för 3990kr, och redigt snyggt, bra ljud med smile

OEM <3

1 582 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Jo jag vill också ha mest ljud nr 2, problemet är bara spelaren som är så jävla stor för min tv bänk så blir inte så snyggt för min del sad

Bjork skrev:
Ljud nr 2 hade jag sj valt, mest för att jag tänker investera i det sj tongue
Tkr det var rätt okej för 3990kr, och redigt snyggt, bra ljud med smile

blacken
13 augusti 2009
Det som du ska kosta på i en anläggning är högtalarna, det där i mellan är inte på långa vägar lika viktigt som dom. Om man vill ha bra ljud det vill säga..

Miklen
13 augusti 2009
blacken skrev:
Det som du ska kosta på i en anläggning är högtalarna, det där i mellan är inte på långa vägar lika viktigt som dom. Om man vill ha bra ljud det vill säga..

Håller ja nog inte me om ändå.. Beror ju såklart va man skickar ut ljud me å några hundra faktorer till..men hellre köpa sig en bra förstärkare å 2 frontar.. sen allteftersom köpa satteliter å sub eller va man nu vill ha isåfall..

461 Inlägg
14 augusti 2009
Ställ frågan på minhembio.com, där finns mkt kunnigt folk smile

Jag hade nog satsat på 2 Dynavoice Challenger M-65 golvhögtalare tillsammans med en surroundförstärkare för runt 2-2.5k. Sedan kan du köpa till sub, center och surroundhögtalare senare när du har pengar. En dvd lär du väl fixa på något sätt om du inte redan har en?

Dynavoice Challenger M-65 är fruktansvärt prisvärda. Har dem själv och även en kompis har dem. Ta gärna en kik på Fynda.se och kika på dem.

BMW - Better Make Way

Kanon..
1 473 Inlägg
14 augusti 2009
Köp högtalare o reciever o skippa dvd, de funkar ju ps3an till sålänge...

1 582 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Ja tänkte precis ställa frågan om man ej kan köra på PS3 undertiden eller så? Men varför ska jag köpa mig en dvd egentligen? Är det inte förstärkare jag behöver big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
14 augusti 2009
LIVINL0UD skrev:
Ja tänkte precis ställa frågan om man ej kan köra på PS3 undertiden eller så? Men varför ska jag köpa mig en dvd egentligen? Är det inte förstärkare jag behöver big_smile

DVD vette fan varför du ska köpa, jag har då knappt använt min på några år, o de få ggr jag använt den är det bara för att jag råkar ha en, hade ja inte haft en hade jag kört på datorn eller ps3an.

1 582 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Nej dvd behöver jag inte heller då jag endast kollar på bluray nu för tiden, men finns det någon grym hemsida som säljer dom sakerna jag behöver smile

461 Inlägg
14 augusti 2009
LIVINL0UD skrev:
Nej dvd behöver jag inte heller då jag endast kollar på bluray nu för tiden, men finns det någon grym hemsida som säljer dom sakerna jag behöver smile

Jag skrev fynda.se förut, men de var inte intressant eller?

Edit: Annars är de väl bara att kika lite på prisjakt.. Mkt bra sida när de gäller ljud.
Senast redigerat av von_blad (14 augusti 2009)

BMW - Better Make Way

Kanon..
1 473 Inlägg
14 augusti 2009
LIVINL0UD skrev:

Fynda.se som redan är tipsat om funkar bra.
Beställt lite högtalare o grejjer därifrån själv o de har inte varit några problem.

Sök