Har köpt mig en fet tv och ett ps3 för ett tag sedan och skulle behöva nu ett dugligt hemmabiosystem för inte så överdriven peng. Budgeten ligger på 3000-4000:-
Stora frågan är om man ska köpa sig ett 5:1 eller 2:1?
Har kollat upp två intressanta på Elgiganten men vet inte vilken man ska satsa på?
Har en Samsung LE-40A856S1M tv hemma.
Dom system jag tänkt på är Samsung Hemmabio - 1000watt HTZ320RXEE Pris: 3990:-
Jag hade valt 2.1 systemet. Tycker de ser förskräckligt ut med dom där små högtalarna som ingick i .5.1 systemet. Designen på 2.1 är ju dessutom mycke snyggare.
Visst är designen på högtalarna betydligt snyggare på 2:1 systemet, men baslådan och förstärkaren är ganska så fult tycker jag.
Men det bör vara bättre ljud på 2:1 systemet eller?
FordeveR skrev:
Jag hade valt 2.1 systemet. Tycker de ser förskräckligt ut med dom där små högtalarna som ingick i .5.1 systemet. Designen på 2.1 är ju dessutom mycke snyggare.
Visst är designen på högtalarna betydligt snyggare på 2:1 systemet, men baslådan och förstärkaren är ganska så fult tycker jag.
Men det bör vara bättre ljud på 2:1 systemet eller?
FordeveR skrev:
Mvh Mattias
Tycker designen på dvd är ganska cool, hade nåt liknande för något år sen..ser tufft ut när man stoppar in skivan uppifrån och den sugs in som i en bilstereo. De va också samsung och liknade design så misstänker att de är samma på denna
Den ända nakdelen som jag upplevde va att den va riktigt svårplacerad..hittade inget bra ställa att ha den på, för stor tv och för lite tv-bänk så de blev aldrig riktigt bra, men jävlar vilket ljud de va i de systemet.
Jag har ett Logitech Z-5500 (5.1 med rejäl bas och THX-certat) och jag tycker det är mycket ljud för pengarna. Med en rejäl källa får du riktigt hyggligt ljud, om du kopplar till en HTPC tex är creative x-fi att rekommendera.
Läs användarrecensioner på pricerunner tex
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jo visst är den ganska cool faktiskt men har mätt lite hemma och spelaren passar verkligen inte någonstans, ska jag få plats med den så måste mitt ps3 byta plats och det vägrar jag, får nog skaffa mig ett hemmabiosystem med lite mer slimmad spelare
Men kan tänka mig att dom spelar ganska så gött
FordeveR skrev:
Tycker designen på dvd är ganska cool, hade nåt liknande för något år sen..ser tufft ut när man stoppar in skivan uppifrån och den sugs in som i en bilstereo. De va också samsung och liknade design så misstänker att de är samma på denna
Den ända nakdelen som jag upplevde va att den va riktigt svårplacerad..hittade inget bra ställa att ha den på, för stor tv och för lite tv-bänk så de blev aldrig riktigt bra, men jävlar vilket ljud de va i de systemet.
Det är också ett alternativ faktiskt, men känns som jag vill ha hemmabiosystemet i samma märke som tv:n, känns stilrent på någotsätt att följa samma märke på båda sakerna
Rquired skrev:
Jag har ett Logitech Z-5500 (5.1 med rejäl bas och THX-certat) och jag tycker det är mycket ljud för pengarna. Med en rejäl källa får du riktigt hyggligt ljud, om du kopplar till en HTPC tex är creative x-fi att rekommendera.
Iofs lär du köpa till en DVD utöver reciever och högtalare. Blir nog lite dyrare, men tror det kan vara värt med riktiga fronthögtalare om plats finnes
Vore ju grymt att köpa sig bra högtalare direkt, men ekonomin tillåter inte det just nu så därför vill ja ha någon dugligt undertiden tills man sparar ihop till något värre
Iofs lär du köpa till en DVD utöver reciever och högtalare. Blir nog lite dyrare, men tror det kan vara värt med riktiga fronthögtalare om plats finnes
Det som du ska kosta på i en anläggning är högtalarna, det där i mellan är inte på långa vägar lika viktigt som dom. Om man vill ha bra ljud det vill säga..
Det som du ska kosta på i en anläggning är högtalarna, det där i mellan är inte på långa vägar lika viktigt som dom. Om man vill ha bra ljud det vill säga..
Håller ja nog inte me om ändå.. Beror ju såklart va man skickar ut ljud me å några hundra faktorer till..men hellre köpa sig en bra förstärkare å 2 frontar.. sen allteftersom köpa satteliter å sub eller va man nu vill ha isåfall..
Ställ frågan på minhembio.com, där finns mkt kunnigt folk
Jag hade nog satsat på 2 Dynavoice Challenger M-65 golvhögtalare tillsammans med en surroundförstärkare för runt 2-2.5k. Sedan kan du köpa till sub, center och surroundhögtalare senare när du har pengar. En dvd lär du väl fixa på något sätt om du inte redan har en?
Dynavoice Challenger M-65 är fruktansvärt prisvärda. Har dem själv och även en kompis har dem. Ta gärna en kik på Fynda.se och kika på dem.
Ja tänkte precis ställa frågan om man ej kan köra på PS3 undertiden eller så? Men varför ska jag köpa mig en dvd egentligen? Är det inte förstärkare jag behöver
Ja tänkte precis ställa frågan om man ej kan köra på PS3 undertiden eller så? Men varför ska jag köpa mig en dvd egentligen? Är det inte förstärkare jag behöver
DVD vette fan varför du ska köpa, jag har då knappt använt min på några år, o de få ggr jag använt den är det bara för att jag råkar ha en, hade ja inte haft en hade jag kört på datorn eller ps3an.