2107
Sök

Volvo 850 R värkar som inte styrenheten får ström ?!

Fri fart för ett fritt folk!
14 288 Inlägg
20 augusti 2009
#21
tänds inte motorlampan så finns det 2grejer antingen är lampan paj inte så troligt

annars är det att inte ecu får ström

och 850 styrboxar sitter verkligen i ett fågelbad
så ta bort locket och kolla
dock efter att du kollat säkringen till ecu
så länge det inte finns ström till den lampan kvittar det hur mycket man kollar om bilen får bensin eller gnista smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#22
Growe skrev:
tänds inte motorlampan så finns det 2grejer antingen är lampan paj inte så troligt

annars är det att inte ecu får ström

och 850 styrboxar sitter verkligen i ett fågelbad
så ta bort locket och kolla
dock efter att du kollat säkringen till ecu
så länge det inte finns ström till den lampan kvittar det hur mycket man kollar om bilen får bensin eller gnista smile

grymt ska kollas med en gång! men vart sitter säkringen, lampan borde inte vara kass för den funkade igår!
Senast redigerat av Rand (20 augusti 2009)


Supraman
2 300 Inlägg
20 augusti 2009
#23
huvudsäkringarna sitter i mototrummet men kolla övriga säkringar med.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#24
Stefan Varberg skrev:
huvudsäkringarna sitter i mototrummet men kolla övriga säkringar med.

ska kolla tack


S40 T4
584 Inlägg
20 augusti 2009
#25
hur gick det när du kollade? hittade du felet?
Senast redigerat av Shady_killen (20 augusti 2009)


1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#26
Shady_killen skrev:
hur gick det när du kollade? hittade du felet?

kollade alla säkringar inga va trasiga lampan är forfarande släckt så nej jag har inte hittat problemet.


Supraman
2 300 Inlägg
20 augusti 2009
#27
för du har inte det diagosuttaget där man kan få ut koden via blinkningar?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#28
Stefan Varberg skrev:
för du har inte det diagosuttaget där man kan få ut koden via blinkningar?

jag vet faktiskt inte stefan. men iallfall borde det vara nåt med boxen va, jag menar boxen talar väll om för motordiagnostiklampan ska lysa när man vrider på nyckeln, den lyser inte alls då borde det vara att inte boxen får ström... ska kika lite mer på ett om en stund igen.


Rycketofta Racing
292 Inlägg
20 augusti 2009
#29
var där gnista eller inte?

//Rycketofta Racing

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#30
kollat lite mer noga nu, motorlampan tänds inte, sopa kommer det fram i fuilrailen, den tänder inte alls


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
20 augusti 2009
#31
kamaxelgivare är säkert full i vatten, inte alltid de är tätt där.. sitter brevid fördelaren fast på andra kammen

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#32
The_Mechanic skrev:
kamaxelgivare är säkert full i vatten, inte alltid de är tätt där.. sitter brevid fördelaren fast på andra kammen

ska genast kolla upp detta, något med tips ? ; ) så man får ut och köra en sväng nu ikväll när det är kanon väder!
Senast redigerat av Rand (20 augusti 2009)


8 Inlägg
20 augusti 2009
#33
Våran vart så där o då läste jag här på forumet och hittade felet! Tror ni sambon vart ngt paff när "kärringen" kommer o säger att det kanske är bensinpumpsrelät nr 103. Du måste kolla om bensinpumpen slår till. Går inte den då kan det vara relät. Jag läste att det var vanligt på den här modellen. Jag köpte ett på skroten för 100 kr. haha

1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#34
ja åter tillbaka igen kamaxelgivaren va inte en dropa vatten eller olja i den! snustorr. men asså hur får man lampan att börja lysa igen det måste ju fixas först innan man fel söker annat. rätta mig om jag har fel men ECU har ju hand om det där mesta i motorn så lyser inte den lampan är det ju nåt som är fel, har kollat tändstift brunnarna alla kablar är bytta fördelaren va torr rotorn är helt okej, så problemet ligger ju i motorstyrenheten antar jag eftersom inte lampan tänds efter alla steg när man vrir nyckeln till sista sen startar man står den bara å går å går på startmotorn, för den tänder inte så hur fan ska man få det där att börja funka igen då ?


1 024 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#35
problem löst, fukt i någon kontakt. blåste rent asmånga sen gick den bara igång! tack för er hjälp


362 Inlägg
20 augusti 2009
#36
Grattis!
Annars hade mitt ex morsa ett kul problem. Den vägrade också gå igång. Hon lämnade in den på verkstad och fick tillbaka den med ett kvitto på en full tank!


Evolution Garage
1 299 Inlägg
20 augusti 2009
#37
kallabaz skrev:
Grattis!
Annars hade mitt ex morsa ett kul problem. Den vägrade också gå igång. Hon lämnade in den på verkstad och fick tillbaka den med ett kvitto på en full tank!

hahaha men vafan....

Sky´s the limit...

10 287 Inlägg
20 augusti 2009
#38
Det är det första man misstänker när den inte startar efter motortvätt.

/Göran

Rand skrev:
problem löst, fukt i någon kontakt. blåste rent asmånga sen gick den bara igång! tack för er hjälp

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
#39
ja åter tillbaka igen den startade 2 gånger i rad igår nu är den lika jävla skadad igen, gjort om allt som jag gjorde igår men motorlampan tänds inte innan man vrir sista läget på täningen om den lampan lyser iallfall då startar bilen blåst på allt jag har kunnat hitta. allt är snustorrrt några mer tips  ? smile tråkigt det här är 2 dagen hemma från jobbet för att jag inte kan ta mig dit


1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
#40
kallabaz skrev:
Grattis!
Annars hade mitt ex morsa ett kul problem. Den vägrade också gå igång. Hon lämnade in den på verkstad och fick tillbaka den med ett kvitto på en full tank!

haha



Sök