tänds inte motorlampan så finns det 2grejer antingen är lampan paj inte så troligt
annars är det att inte ecu får ström
och 850 styrboxar sitter verkligen i ett fågelbad så ta bort locket och kolla dock efter att du kollat säkringen till ecu så länge det inte finns ström till den lampan kvittar det hur mycket man kollar om bilen får bensin eller gnista
tänds inte motorlampan så finns det 2grejer antingen är lampan paj inte så troligt
annars är det att inte ecu får ström
och 850 styrboxar sitter verkligen i ett fågelbad så ta bort locket och kolla dock efter att du kollat säkringen till ecu så länge det inte finns ström till den lampan kvittar det hur mycket man kollar om bilen får bensin eller gnista
grymt ska kollas med en gång! men vart sitter säkringen, lampan borde inte vara kass för den funkade igår!
för du har inte det diagosuttaget där man kan få ut koden via blinkningar?
jag vet faktiskt inte stefan. men iallfall borde det vara nåt med boxen va, jag menar boxen talar väll om för motordiagnostiklampan ska lysa när man vrider på nyckeln, den lyser inte alls då borde det vara att inte boxen får ström... ska kika lite mer på ett om en stund igen.
Våran vart så där o då läste jag här på forumet och hittade felet! Tror ni sambon vart ngt paff när "kärringen" kommer o säger att det kanske är bensinpumpsrelät nr 103. Du måste kolla om bensinpumpen slår till. Går inte den då kan det vara relät. Jag läste att det var vanligt på den här modellen. Jag köpte ett på skroten för 100 kr. haha
ja åter tillbaka igen kamaxelgivaren va inte en dropa vatten eller olja i den! snustorr. men asså hur får man lampan att börja lysa igen det måste ju fixas först innan man fel söker annat. rätta mig om jag har fel men ECU har ju hand om det där mesta i motorn så lyser inte den lampan är det ju nåt som är fel, har kollat tändstift brunnarna alla kablar är bytta fördelaren va torr rotorn är helt okej, så problemet ligger ju i motorstyrenheten antar jag eftersom inte lampan tänds efter alla steg när man vrir nyckeln till sista sen startar man står den bara å går å går på startmotorn, för den tänder inte så hur fan ska man få det där att börja funka igen då ?
Grattis! Annars hade mitt ex morsa ett kul problem. Den vägrade också gå igång. Hon lämnade in den på verkstad och fick tillbaka den med ett kvitto på en full tank!
Grattis! Annars hade mitt ex morsa ett kul problem. Den vägrade också gå igång. Hon lämnade in den på verkstad och fick tillbaka den med ett kvitto på en full tank!
ja åter tillbaka igen den startade 2 gånger i rad igår nu är den lika jävla skadad igen, gjort om allt som jag gjorde igår men motorlampan tänds inte innan man vrir sista läget på täningen om den lampan lyser iallfall då startar bilen blåst på allt jag har kunnat hitta. allt är snustorrrt några mer tips ? tråkigt det här är 2 dagen hemma från jobbet för att jag inte kan ta mig dit