2832
Sök

Volvo 850 R värkar som inte styrenheten får ström ?!

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Det är det första man misstänker när den inte startar efter motortvätt.

/Göran

Rand skrev:
problem löst, fukt i någon kontakt. blåste rent asmånga sen gick den bara igång! tack för er hjälp

jo visst är det, men hitta det är inte lätt

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
dyr satans jävla motortvätt, ska fan aldrig tvätta aset sen igen, har så gooodd lust att skicka skiten åt HELVETE ASSÅ.

1 878 Inlägg
21 augusti 2009
Rand skrev:
dyr satans jävla motortvätt, ska fan aldrig tvätta aset sen igen, har så gooodd lust att skicka skiten åt HELVETE ASSÅ.

har du haft loss reläna framme med intercoolern? för oftast när maskinen är stendöd så kan det berå på huvudreläna.

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
Rand skrev:

har du haft loss reläna framme med intercoolern? för oftast när maskinen är stendöd så kan det berå på huvudreläna.

jajamen dom har jag haft ner å blåst rena, inte alls blöta!

4 001 Inlägg
21 augusti 2009
du kan ju ha sån otur att det blivit ärg på några av kontakterna, prova att spraya i lite elektronikspray eller nåt liknande.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
du kan ju ha sån otur att det blivit ärg på några av kontakterna, prova att spraya i lite elektronikspray eller nåt liknande.

det är gjort i varje kontakt och relä och i hela motorrummet

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
kan man kanse sätta på ett par jävla fläktar på den nu inatt så den blir varm som satan å 30 + i garaget kanse torkar ur då. blir iallfall hela dagen idag sen in i garaget med full varme

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
värkligen ingen mer som har något bra tips ? har fan gjort allt jag kan ju!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 augusti 2009
Du kommer garanterat inte få mer hjälp bara för att du svär.

Finns väl ett par märkesspecifika 850 forum du kan fråga på osv.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
Du kommer garanterat inte få mer hjälp bara för att du svär.

Finns väl ett par märkesspecifika 850 forum du kan fråga på osv.

svär gör jag när jag är förbannad, sen finns det ett par 850 forum som jag även har skrivit i men inte fått något bra tips.

689 Inlägg
21 augusti 2009
En spekulation där jag drömt mig bort, men kollat så de inte är vatten i lådan där styrenheterna sitter?

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Bagarn skrev:
En spekulation där jag drömt mig bort, men kollat så de inte är vatten i lådan där styrenheterna sitter?

har jag redan gjort 6 gånger : )

689 Inlägg
21 augusti 2009
okej, motorn går runt när du kör på startmotorn eller? låter den "trött"?

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
uppdatering ECU "styrenheten värkar inte få Ström säkringarna är hela,om det bara finns 1 säkring vad jag vet, fick igång den 2 gånger igår sen dog boxen igen nu åter igen har jag letat efter fukt men jag hittar inget mer, tips ? big_smile går runt med tryckluft fick det till att funka igår iallfall men jag vet inte riktigt vart jag blåste på men där va det säkert fukt där iallfall saken är den att boxen får inte ström å då tänder den inte men sopa kommer det fram i fuilrailen.

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Bagarn skrev:
okej, motorn går runt när du kör på startmotorn eller? låter den "trött"?

inget fel där igår när boxen fick ström å tände startade den som vanligt gick mycket fint på tomgång!

1 024 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
någon som har en motorstyrenhet över i göteborgsområdet som man skulle kunna få prova? om den är den det är fel på, byter man å motorlampan är tänd när man är på sista läget i täningen så ser man ju att den funkar å min är trasig starta ska man inte behöva göra då spelar immobelizern igen roll? har jag inte rätt

1 024 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
lagat! kabel hade gått av.

Sök