Bilen krånglade hela lördagen tyvärr så jag han knappt komma igång ordentligt innan jag var tvungen att avbryta och så höll det på hela dagen. Det är precis som tidigare växellådan som inte vill vara med. På söndagen blev det dock bra med körning. Hela första passet utan något avbrott. In på de sista varven så la växellådan i friläge och det gick inte att få i växel så jag höll på att inte komma av banan alls. Detta hände även vid infarten på depån så det var tur att ingen låg bakom. Har fått hem en ny växellåda så vi ska testa att byta den och se om det hjälper. Dock så kunde vi inte hitta något fel på växellådan som sitter på så jag börjar misstänka att det har med hydrauliken att göra och inte själva växellådan.
Har inte uppdaterat tråden på länge p.g.a. att det inte hänt så mycket det senaste. Fick en massa felkoder under Mantorp träffen så har åtgärdat det och fixat med bilen inför besiktningen och sedan byggt tillbaka en del efter det. Nu i helgen så var vi på Kinnekulle Ring med BMW Sport Club och bilen fungerade hur bra som helst. Bytet av växellådan gjorde att alla tidigare felväxlingar upphörde, inga felkoder, grymt bra prestanda... allt lirade helt felfritt helt enkelt. Tyvärr så slutade dagen med en lättare avåkning men förutom att bakre stötfångaren gick sönder så klarade sig bilen utan skador.
Har inga bilder från själva träffen än men här är lite film och bilder på bilen efter träffen Tyvärr så kom själva avåkningen inte med på film då minnet blev fullt innan...
Nu kommer lite roliga uppdateringar som ska vara klart till 2 Juli då vi ska till Knutstorp.
Hej! När du besiktigar den hur gör du då? Allt tillback till orginal ?
Jag skulle ha reggat om den för 1 passagerare men tyvärr så han jag inte få ihop bilen i tid så det fick bli att sätta tillbaka baksätet och akutbesiktiga den i år. Men till nästa år är tanken att göra ett nytt försök att regga om den
OK! Min son Patrik har bygg om sin M3 och till höst är det dax för första besiktning. Så vi funderar hur vi skall göra. men det blir väll ut med buren , dit med sätten. Tacksam om du informerar om det går att rega om den. Fin bil du har !
OK! Min son Patrik har bygg om sin M3 och till höst är det dax för första besiktning. Så vi funderar hur vi skall göra. men det blir väll ut med buren , dit med sätten. Tacksam om du informerar om det går att rega om den. Fin bil du har !
Okok, min tanke var att ta ut buren, sätta tillbaka original stolarna fram men att strunta i baksätet och regga den för 1 passagerare. Sedan bör det inte vara några problem att köra igenom med buren vid nästa kontrollbesiktning. Men det är inget som jag är helt 100% säker på faktiskt.
Synd att man inte får några klar besked någonstans utan måste prova fram sig. Det är rätt många M3 som kör med bur mm. Typ den är den besiktigat så? : http://bytbil.com/bilar/bmw/m3/4vwa3ndg … -qX9UAAA_! Vi kan väll hålla kontakten så får vi se hur det går för oss. Jag själv har halv bur men det är orignal så det funkar. ( Har byt till en Scuderia)
Fick några riktigt schyssta bilder av Rani Giliana från BMW's of Swedens träff i Eskilstuna den 10/7.
Var första gången vi köra med bilen en längre sträcka och det är inget jag kommer göra om kan jag säga. Hädanefter blir det att köra med bilen på släp till träffarna som vanligt
Har inte blivit någon banträff på länge p.g.a. brist på tid men nu snart så är det dags igen.
Nästa banträff som det ser ut nu blir på Anderstorp den 20/8 med BMW Sport Club.
Ska bli kul o se hur mycket skillnad det gör. Tror dock att jag kommer få laborera lite med det innan de fungerar perfekt.
Har även börjat pilla med kolfiberinsuget. Dock så kommer det inte vara möjligt att köra med original LMM så håller på och kollar möjligheterna att konvertera till map-sensor då det troligtvis är det enklaste och bästa alternativet.