3272
Sök

Första bil=Nissan 200sx s13 eller Toyota supra MK3?

30 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
#1
tjo

jag ska köpa min första bil och jag har kollat mycket och har två bilar som ser väldigt lika ut på utsidan men jag har ingen erfarenhet om någon av dom så jag vill ha hjälp med att först välja vilken och helst en förklaring varför just den och vad jag ska tänka extra på när jag ska välja?

mvh matte:D

778 Inlägg
22 augusti 2009
#2
supra är inte så vanliga gemfört med 200sx men jag tycker 200sx är snyggare dok är många sönder körda så jag skulle nog satsa på supra 300hk orginal ;D

7 120 Inlägg
22 augusti 2009
#3
Sluskk skrev:
supra är inte så vanliga gemfört med 200sx men jag tycker 200sx är snyggare dok är många sönder körda så jag skulle nog satsa på supra 300hk orginal ;D

Det är knappast några 300hk original i en MK3, 220 kanske?
Iaf, kolla så att oljan är skött på 200an och gärna att en oljekylare sitter på bilen.

1 422 Inlägg
22 augusti 2009
#4
Sluskk skrev:
supra är inte så vanliga gemfört med 200sx men jag tycker 200sx är snyggare dok är många sönder körda så jag skulle nog satsa på supra 300hk orginal ;D

-80 häst då ungefär, sedan är 200 mycket lättare bil med trevligare väghållning smile Snyggare enligt mig också.

200sx:
+Väghållning
+Lätt trimmad
+Snygg
+Bra prestanda/pris

- Taskig oljekylning
- Finns många sönderpillade ex
- Rost, spec bakvingens infästning

Supra:
+Relativt billig
+Även den lättrimmad

-Tung bil, drygt 1700kg tjänstevikt
-Toppackningar som inte håller för mycket och inte länge
-Rostiga skärmkanter

Lite egna åsikter med där och allmän information. Jag hade valt s13 iaf smile


Meister
6 763 Inlägg
22 augusti 2009
#5
cheffer skrev:
Sluskk skrev:
supra är inte så vanliga gemfört med 200sx men jag tycker 200sx är snyggare dok är många sönder körda så jag skulle nog satsa på supra 300hk orginal ;D

-80 häst då ungefär, sedan är 200 mycket lättare bil med trevligare väghållning smile Snyggare enligt mig också.

200sx:
+Väghållning
+Lätt trimmad
+Snygg
+Bra prestanda/pris

- Taskig oljekylning
- Finns många sönderpillade ex
- Rost, spec bakvingens infästning

Supra:
+Relativt billig
+Även den lättrimmad

-Tung bil, drygt 1700kg tjänstevikt
-Toppackningar som inte håller för mycket och inte länge
-Rostiga skärmkanter

Lite egna åsikter med där och allmän information. Jag hade valt s13 iaf smile

Jag vet inte om jag skulle kalla en ca18det för lättrimmad. Ett riktigt bojsänke är vad de är


Supraman
2 300 Inlägg
22 augusti 2009
#6
Vill du att grejerna ska hålla så en det en supra mkIII du ska ha dock e dom tunga men inte på något sätt slöa.
Men designen e inte den snyggaste men är enkelt att snygga till.

Nissans problem e att dom e sönderkörda och är inte så tåliga utan man får räkna med renovering vid något tillfälle.
Händer också på mkIII men inte i alls samma utsträckning som nissan.

Mitt råd e att kolla på bägge och se vad du hittar.
Hittar du en nissan i kanonskick så e de att föredra än en ok supra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 422 Inlägg
22 augusti 2009
#7
camaro67 skrev:
cheffer skrev:
Sluskk skrev:
supra är inte så vanliga gemfört med 200sx men jag tycker 200sx är snyggare dok är många sönder körda så jag skulle nog satsa på supra 300hk orginal ;D

-80 häst då ungefär, sedan är 200 mycket lättare bil med trevligare väghållning smile Snyggare enligt mig också.

200sx:
+Väghållning
+Lätt trimmad
+Snygg
+Bra prestanda/pris

- Taskig oljekylning
- Finns många sönderpillade ex
- Rost, spec bakvingens infästning

Supra:
+Relativt billig
+Även den lättrimmad

-Tung bil, drygt 1700kg tjänstevikt
-Toppackningar som inte håller för mycket och inte länge
-Rostiga skärmkanter

Lite egna åsikter med där och allmän information. Jag hade valt s13 iaf smile

Jag vet inte om jag skulle kalla en ca18det för lättrimmad. Ett riktigt bojsänke är vad de är

Skaffa en riktigt oljekylare och sedan är det inga större problem alls. Upp till 300hk går det ju hur lätt som hellst.


Meister
6 763 Inlägg
22 augusti 2009
#8
cheffer skrev:
camaro67 skrev:
cheffer skrev:

-80 häst då ungefär, sedan är 200 mycket lättare bil med trevligare väghållning smile Snyggare enligt mig också.

200sx:
+Väghållning
+Lätt trimmad
+Snygg
+Bra prestanda/pris

- Taskig oljekylning
- Finns många sönderpillade ex
- Rost, spec bakvingens infästning

Supra:
+Relativt billig
+Även den lättrimmad

-Tung bil, drygt 1700kg tjänstevikt
-Toppackningar som inte håller för mycket och inte länge
-Rostiga skärmkanter

Lite egna åsikter med där och allmän information. Jag hade valt s13 iaf smile

Jag vet inte om jag skulle kalla en ca18det för lättrimmad. Ett riktigt bojsänke är vad de är

Skaffa en riktigt oljekylare och sedan är det inga större problem alls. Upp till 300hk går det ju hur lätt som hellst.

300 är ju inte direkt jätte mycket effekt. Och efter det så kostar det fläsk eftersom att typ igenting pallar mer än så


Mr s13 of Sweden
180 Inlägg
22 augusti 2009
#9
suprans 7m suger fett blåser topp packningar på löpandeband inget att direkt trimma heller.
Tack vare alla fel på denna maskin som jz maskinerna är så hållbara toyota ville absolut inte göra samma miss igen.

Äger både 200sx och cressida med supra 6:a i.
200sx pigg och allert bil trevlig karaktär på motorn
supra mk3 tung och sävlig tråkig karaktär på motorn

200sx skulle jag valt

Lite för mkt är precis lagom.

Herr
1 722 Inlägg
22 augusti 2009
#10
camaro67 skrev:
cheffer skrev:
camaro67 skrev:
Jag vet inte om jag skulle kalla en ca18det för lättrimmad. Ett riktigt bojsänke är vad de är

Skaffa en riktigt oljekylare och sedan är det inga större problem alls. Upp till 300hk går det ju hur lätt som hellst.

300 är ju inte direkt jätte mycket effekt. Och efter det så kostar det fläsk eftersom att typ igenting pallar mer än så

heh, 300hk tycker jag räcker gott och väl, bilen väger då 1360kg på pappret.

Vad behövs för 300hk?

Ic från nån saab, samt tryckrör 1000kr? billigaste
oljekyl 500 billigaste
chip 500 billigaste
spridare 1500 444cc från skyline brukar ligga på det priset
turbo 4500~ t28 360lagrad beggad i gott skick
soppapump 1000 högflödes 255lh cirkuspris
Större avgassystem . Kan du bygga eget för en struntsumma.
svarva LMM gratis?
eller z32lmm 1500~

en effektökning på 100% för runt 10k
Senast redigerat av LocKtar (22 augusti 2009)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!


Sök