4191
Sök

Funderingar kring eftermarknadssprut

3 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Vad finns det för olika märken att välja på?
Är ute efter ett driftsäkert sprut till min Porsche 944 Turbo, är en novis på detta så det ska vara hyffsat lätt att installera.

10 287 Inlägg
22 augusti 2009
Det "normala" är att försöka välja sprut efter den som skall mappa bilen. I princip alla stora välkända märken på sprut fungerar tillräckligt bra.
Jag har bara byggt in ett eftermarknadssprut till en 944 Turbo och där valde vi MBE.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Det "normala" är att försöka välja sprut efter den som skall mappa bilen. I princip alla stora välkända märken på sprut fungerar tillräckligt bra.
Jag har bara byggt in ett eftermarknadssprut till en 944 Turbo och där valde vi MBE.

/Göran

Kanon, finns det nån hemsida man kan kolla på?

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 augusti 2009
bergodalvana skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Testa google, man måste själv vara på hugget när det gällellr dessa avancerade prylar. orkar man inte söka efter informationen så kommer man helleri nte orka läsa manualen till sprutet och då är man rökt.

det är givetvis inte fel att fråga, men just den frågan är väldigt lätt att fixa svar på själv.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
torpis skrev:
bergodalvana skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Testa google, man måste själv vara på hugget när det gällellr dessa avancerade prylar. orkar man inte söka efter informationen så kommer man helleri nte orka läsa manualen till sprutet och då är man rökt.

det är givetvis inte fel att fråga, men just den frågan är väldigt lätt att fixa svar på själv.

Jag håller med dig, men jag sökte på Google och hittade en engelsk sida som gav vag information.
Om du har nån hemsideadress så skulle jag uppskatta det. smile

1 072 Inlägg
23 augusti 2009
Kenneth motor och Enem är väll ÅF för MBE. Säkert många fler..

10 287 Inlägg
23 augusti 2009
MBE är ett ganska "smalt" sprut som vänder sig mycket till banåkare i tex England.

bergodalvana skrev:
jag sökte på Google och hittade en engelsk sida som gav vag information.
Om du har nån hemsideadress så skulle jag uppskatta det. smile

Kenneth mappade min motor btw. Seriösare mappare finns inte. Och det är därför man väljer tex MBE - att den mappare man har valt kan sprutet utan och innan.

/Göran

sik skrev:
Kenneth motor.

(Groucho Marx).

1 072 Inlägg
23 augusti 2009
Ja, inget ont om Kenneth, va inne på att köra MBE innan Nira´t men efter att ha pratat med honom över motorreceptet så lät han mer besvärad än intresserad.

Men han har otroligt gott rykte om sig inom branchen.

10 287 Inlägg
23 augusti 2009
Det är Kenneth det ja....tongue
Man måste i princip ha introduktionsbrev.

/Göran

sik skrev:
Ja, inget ont om Kenneth, va inne på att köra MBE innan Nira´t men efter att ha pratat med honom över motorreceptet så lät han mer besvärad än intresserad.

(Groucho Marx).

Sök