3475
Sök

Billigaste bilstereon med AUX ingång?

Borstat grenrör!
125 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Jag vill alltså hitta en billig stereo med en AUX ingång.
Anledningen är att jag vill kunna koppla in ipoden enkelt och slippa krabba med en massa cd-skivor.

Det spelar ingen roll om den har cd, usb, kasett eller levererar bra ljud, bara den har en AUX-ingång på panelen och är billig så är jag nöjd.

Hittat en på biltema för 600 kr, men hoppas att det finns billigare (är en fattig student), så finns det någon som har nått bra tips på nån spelare som uppfyller mitt krav?
(bör väl tillägga att jag är kass på bilstereo, kass på att googla och söka på forumet har jag redan gjort)

p.s. stereon ska in i en saab 900 -96

M.V.H.
NFD
Senast redigerat av NFD (24 augusti 2009)

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

x40
1 209 Inlägg
24 augusti 2009
netonnet?? har bra priser, annars e det blocket om vill ha beg...

Volvo S40 turbo.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Gick in på netonet, hittade en för 500kr! Tack så mycket! smile

Snäll pöjk
703 Inlägg
24 augusti 2009
Fan alltså.. Va noga när du köper begagnat! Va i samma situation som dig för ett par månader sen, gick och köpte en stereo av en skum typ.. Tror du inte att skiten inte fungerar när jag kommer hem och ska lyssna på lite skön musik ifrån mp3:n! Jag blir så sur på  alla jävla skojare därute!
Lycka till i alla fall! smile

Ack vet jag förgasarmotorer!

Snäll pöjk
703 Inlägg
26 augusti 2009
Jag har hittat en billig fan på tradera, inte så snygg kanske.. Men du får den troligtvis för en mkt billig peng!

http://www.tradera.com/Sony-CDX-3900R-4 … n_97513887

Borstat grenrör!
125 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Perfekt! men han skickar ju inte med några kablar, funkar de som jag redan har? om du vill mangedif så får du gärna lägga ett bud åt mig smile

ps. ser jag fel eller sitter aux-ingången på baksidan?hmm
Senast redigerat av NFD (26 augusti 2009)

Snäll pöjk
703 Inlägg
26 augusti 2009
ehh.. Jag vet i fan vad den sitter :S
Värdelöst ju om den sitter på baksidan.. Du får köpa ett separat kabelkit då för att koppla in högtalare, ström, antenn osv..  Sånt ------->  http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

Vet inte om du kommer direkt till kablaget?? Kostar i vart fall bara 39kr wink så det är ju inga stora summor.

Impulsiv
3 Inlägg
27 augusti 2009
teknikmagasinet har en stereo för 400.-
den har viserligen inte CD spelare men minneskort, USB, radio samt AUX å AUX porten sitter på framsidan..

Mycket disk? Ingen diskmaskin? Taskigt läge! Men jag har bästa lösningen för dej!! Använd duschen!!!

Borstat grenrör!
125 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Lalle-Man skrev:
den har viserligen inte CD spelare men minneskort, USB, radio samt AUX å AUX porten sitter på framsidan..

Hittar inte den för 400, men drar den enkla slutsatsen att tryckfelsnissen gjort ett hembesök hos dig så att det du egentligen menade var den för 499, samma pris som den på netonnet men denna var helt klart fräckare! det enda tråkiga är att den är slut hos nätbutiken och bara finns i lager hos vissa butiker, får hoppas på det bästa helt enkelt, btw tack för tipset smile

Borstat grenrör!
125 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Går att löda på orginal stereon så man skaffar aux in där, sök på STCS. annars är beg bra, köpte mig en 20 kroners stereo från 80~ på myrorna och satt två RCA-in anslutningar bak, bara köpa en adaper och dra fram smile

Hade jag varit i närheten av att vara lika skicklig som du är på elektronik så hade detta vart en möjlighet, men eftersom jag är lika händig som en tumvante så är detta tyvärr inte ett alternativ, men tack för tipset ändå:P

Impulsiv
3 Inlägg
28 augusti 2009
NFD skrev:
Lalle-Man skrev:

Hittar inte den för 400, men drar den enkla slutsatsen att tryckfelsnissen gjort ett hembesök hos dig så att det du egentligen menade var den för 499, samma pris som den på netonnet men denna var helt klart fräckare! det enda tråkiga är att den är slut hos nätbutiken och bara finns i lager hos vissa butiker, får hoppas på det bästa helt enkelt, btw tack för tipset smile

Ty då jag själv köpte min från teknikmagasinet (Zap nånting hette den) så är nog inte tryckfelsnissen i farten wink
kanske dom har taget den ur lager? i min upplaga vinter/vår 2009 kostar den 399,90.- (har tyvärr inte nån nyare upplaga)

i vilket fall som helst så önskar jag dej lycka till i ditt letande smile

EDIT: kolla på deras hemsida å dom har höjt priset på den från 400.- till 500.- =/ tuff luck =/
Senast redigerat av Lalle-Man (28 augusti 2009)

Mycket disk? Ingen diskmaskin? Taskigt läge! Men jag har bästa lösningen för dej!! Använd duschen!!!

Borstat grenrör!
125 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Kan meddela att jag köpte den på teknikmagasinet och den funkar finemang! Tack Lalle-Man för tipset! smile

5 Inlägg
1 oktober 2009
Tjena! Jag funderar på att köpa samma stereo som ni (från Teknikmagasinet). Vad har ni för intryck av den? Känns den prisvärd för 500kr? Just nu är jag helt utan ljud i bilen, så den här måste det ju vara en relativt "säker" investering, men vill ändå höra mig för lite innan jag slår till. smile

/killjoy

Borstat grenrör!
125 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
killjoy skrev:
Tjena! Jag funderar på att köpa samma stereo som ni (från Teknikmagasinet). Vad har ni för intryck av den? Känns den prisvärd för 500kr? Just nu är jag helt utan ljud i bilen, så den här måste det ju vara en relativt "säker" investering, men vill ändå höra mig för lite innan jag slår till. smile

/killjoy

Jag tycker absolut att den är prisvärd smile visserligen ingen cd-spelare men eftersom jag kör med ipoden så spelar det ingen roll, en av fördelarna med att det inte är någon cd-spelare är att enheten är mycket mindre, vilket gör att den väger mindre och detta leder givetvis till mer effekt ;)haha

Vill du se hur den ser ut monterad så kan du gå in på min sida och kolla i galleriet smile

MVH

Snäll pöjk
703 Inlägg
2 oktober 2009
riktigt fin är den! något effektivt är att man kan koppla den till det elektroniska chippet i bilen och ta bort varvstoppet smile

Sök