2939
Sök

Hjulinställning efter att man monterat sänkfjädrar

76 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Tja

Om man ska byta fjädrarna på en bil till sänkfjädrar behöver man göra en hjulinställning efteråt då ?

57 Inlägg
25 augusti 2009
om du vill slippa snedslitna däck så är det att föredra...

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 augusti 2009
Ja

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 augusti 2009
Elda skrev:
ctr-micke skrev:
om du vill slippa snedslitna däck så är det att föredra...

Yes, men det är ju inte säkert att hjulvinklarna ändras bara pga att man monterar sänkfjädrar, har ju att göra med hjulupphängingen och ren tur bland annat. dock så rekomenderas det om du vill vara 100% säker. men drar inte bilen när du kör eller bromsar eller visar andra tecken på obalans så kan man klara sig utan problem.

Om du ändra vinkeln på styrlederna vilket automatisk händer när du sänker bilen så ändras toe

Det kan man inte komma ifrån

Så JA framvagninställning eftre sänkning allt annat e bara dumheter.

Sen så e det ju inte säkert att alla vinklar ändras men toe ändras va så säker å sen e det ju inte helle rsäkert att alla vinklar går att få som tillverkaren vill att dom skall stå då det inte alltid e justerbart på caber å caster

Men så länge toe står riktigt e det ganska lungt med däcklitage

Finns flera ställen som gör hjulinställningar för en 500 å det e nog den bäst spenderade 500 hundringen du kan använda efter en sänkning

Däck e inte gratis

76 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
men kommer det räcka med bara en hjulinställning fram eller man ska göra en hjulinställning bak också ?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 augusti 2009
Hjulinställning görs alltid bak först står bakhjulen fel så bilr det fel fram efter som man ställer framhjulen efter bakhjulen.

Förr i tiden när det va stelabakaxlar på bilarna kunde man av naturlig anlendinge inte justera toe bak så då behövdes det inte. Men jag skulle tro att den e justerbar på din BMW

Så ja Fram och bak fyrhjulskontroll

Sök