3259
Sök

Bil tappar allt värde efter 20.000mil?

27 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Hej, jag har lite paniktankar om att sälja min bil, den har gått 18.500 mil och tror att den tappar allt värde efter 20.000 mil?

Allt är ju bytt å den går hur bra som hälst, men finns det något gyllende regel?

smile

Volvo s70

Eddie

Supraman
2 300 Inlägg
26 augusti 2009
Nej, det finns inte i samma utsträckning längre.

Att något dyker i värde beror mest på vad de e för bil och hur efterfrågan ser ut på den bilen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Cupra_
26 augusti 2009
Stefan Varberg skrev:
Nej, det finns inte i samma utsträckning längre.

Att något dyker i värde beror mest på vad de e för bil och hur efterfrågan ser ut på den bilen.

Håller helt med, dock skulle jag personligen inte köpa en bil som gått över 15k mil. Men det är jag det..

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 augusti 2009
Köper hellre en bil som ser bra ut. gått långt med full servicebok.
än en som har gått lite. repig som fan och ingen servicebok.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 augusti 2009
Adde666 skrev:
Köper hellre en bil som ser bra ut. gått långt med full servicebok.
än en som har gått lite. repig som fan och ingen servicebok.

Precis! Man tappar mycket om man stirrar sig blind på milen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Smålänning
7 887 Inlägg
26 augusti 2009
Tror som de andra att det är skitsnack smile

20 000 mil är ju ingenting för en servad bil... Dessutom är det ju alltid stor efterfrågan på Volvo, så smile

Säger som Mäki, man missar många långmilade pärlor om man bara kolla på milen... Själv föredrar jag långmilare smile Får betydligt mer för pengarna om man väljer med omsorg smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

12 086 Inlägg
26 augusti 2009
Bilar som gått 20000 mil idag går oftast längre än så..

Jag har absolut ingen milnojja och tittar mer på bilens skick.
Visst skulle de va trevligt med en bil som gått 10k mil men de är inget jag värderar särskilt högt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 augusti 2009
20k är inte mycket för den bilen om den är rätt skött, Volvo är alltid eftertraktade trots mil så jag tror inte du kommer ha några problem att sälja den efter 20k heller smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Diktator
968 Inlägg
26 augusti 2009
min har gått 24 000 mil, och den är fräshare än många som gått hälften av det inom vw träsket... orsak? välvårdad, service varje år och aldrig vinterkörd... och har blivit erbjuden långt över marknadsvärdet för den

1 581 Inlägg
27 augusti 2009
Har tänkt att ha kvar min bra länge jag. Blir att renovera motor,låda och lackera om när den blir dålig. Ska ha min i nyskick om 10 år:)

Egenföretagare
999 Inlägg
27 augusti 2009
Volvo är ett av det bästa märkena att äga när det gäller långmilare, håller värdet rätt bra trots mil.

3 259 Inlägg
28 augusti 2009
Kärringens skoda octavia tdi har gått 47.000mil, går som en klocka och gubben innan henne hade kört 15.000mil på två oljebyten och en kamrem(kamrensintervall på 9000mil).. oljan o kamremmen är nu bytt iaf!smile Den går som en klocka utan missljud! Jag är inte en sån som hänger upp mig på milen... det är helheten som räknas när man bedömmer en bil! V70 min hade gått 38.500mil och den gick som en klocka.. dock var den välservad och kändes och såg ut som 15.000mil! Men självklart är dom knappt värda hälten av vad en 20.000milare är i dom flestas ögon men så har man ju varit i stockholm nångång o tittat på 10-15.000mils bilar som varit tvärslut och allmänt risiga.. Så allt är ju relativt!

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (28 augusti 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök