26 augusti 2009
Trådstartare
Har en chrysler valiant 66a med v8 från 70-72 och tror 904an är från samma år.
Jo, jag köpte ett masterkit till min Chrysler tf904 låda (v8) och har satt ihop allt och ställt in kickdownbandet, låg/back bandet samt hält i rätt mängd olja.
Det känns som att det slirar på backen lixom eller är det turbinen som slirar? kommer inte ihåg hur det va förut då det var ett tag sen jag börja renovera bilen.
Har även fått ett svar från en jag känner att den ska slira lite på turbinen och att den ska vara ''lite mjuk'' på backen.
När jag ska backa ut från garaget när den är kall så rullar den nästan bakåt av sig själv på tomgång men inte sen när det blivit varm.
Jag har även en speciell bok för valianter med v8 där allt står hur man gör men har läst på nätet om en massa olika justringar på banden (altså olika varv man ska ha den spänd).
Har någon nån aning om vad detta kan vara? några tips?
Tack på förhand, Fredde
Senast redigerat av Freddaaan (26 augusti 2009)