3290
Sök

68 Camaro T/A

I samarbete med: www.bakaxeldelar.se www.mooneyessweden.com www.76olja.nu

972 947 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2024
920 Inlägg
15 augusti 2012
#821
detta lär bli sveriges snyggaste jänkare helt klockren är den !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

712 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#822
Vi får se vad resultatet blir. Dröjer gör det iaf smile Mången tack!


Ahaaa...
132 Inlägg
15 augusti 2012
#823
Slät huv är väldigt snyggt på Camaro och hade kanske passat bättre smile
Men sjukt snygg kommer den bli, med vilken huv du nu vill ha smile Grymt jobb!

Jaha du menar nu?

TBM NINJA
917 Inlägg
15 augusti 2012
#824
om du inte ska ha 40 kilo kompressor ut ur huven så tycker jag du borde köra på slät huv! smile men smaken e som baken, delad

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

712 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#825
Som sagt - varför begränsa sig till en?!


336 Inlägg
15 augusti 2012
#826
tycker den huven är underbar smile ser verkligen fram emot att se bilen klar!


712 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#827
DrenneR skrev:
tycker den huven är underbar smile ser verkligen fram emot att se bilen klar!

Tack, jag med! smile


292 Inlägg
16 augusti 2012
#828
Den stora frågan är ju varför du inte knackade ut scoopet på en plåthuv?? cool
Men det blir snyggt!! big_smile

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)

712 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
#829
Cadillac123 skrev:
Den stora frågan är ju varför du inte knackade ut scoopet på en plåthuv?? cool
Men det blir snyggt!! big_smile

Haha, som nån sorts mästerknackare.


Ahaaa...
132 Inlägg
16 augusti 2012
#830
Sånt fint plåtarbete du gör skulle en huv vara en lagom uppgift smile

Jaha du menar nu?

712 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
#831
Är detta en utmaning månne - "a dare" så att säga?! big_smile


785 Inlägg
16 augusti 2012
#832
Nej, lägg inte tid på det..  Huven du gjort är kanon..! Passar klockrent på ditt "blyga" bygge.. wink

Its not the fart that kills, its the smell...

712 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
#833
Fredde_Vette skrev:
Nej, lägg inte tid på det..  Huven du gjort är kanon..! Passar klockrent på ditt "blyga" bygge.. wink

Åkäj smile Fast jag är lite sugen att utgå från en originalhuv och göra två scoop/intag ganska brett isär alldeles vid trattarna till förgasarna. Får se om tid/kunskap finnes...


Ahaaa...
132 Inlägg
17 augusti 2012
#834
Openers skrev:
Är detta en utmaning månne - "a dare" så att säga?! big_smile

Detta får du ta som du vill wink Men så mycket jobb nedlagt på övriga bilen kanske det är mer en triumf för dig att säga att huven är egentillverkning och design wink
Inte för att jag O-gillar den huven du har nu, men du förstår nog vad du menar smile

Jaha du menar nu?

712 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
#835
Jo det vore skoj. Samtidigt lär jag prioritera lite, så jag får köra bilen nån gång innan man tackar för sig smile


24 Inlägg
17 augusti 2012
#836
Openers skrev:
Fredde_Vette skrev:
Nej, lägg inte tid på det..  Huven du gjort är kanon..! Passar klockrent på ditt "blyga" bygge.. wink

Åkäj smile Fast jag är lite sugen att utgå från en originalhuv och göra två scoop/intag ganska brett isär alldeles vid trattarna till förgasarna. Får se om tid/kunskap finnes...

kunskap är de ju inte tvekan om!!


785 Inlägg
17 augusti 2012
#837
Tyvärr har du redan " gjort bort " dig ang kunskap!
Vi har sett vad du kan, så skyll inte på det. wink
Ang huv så gör 2 som du sa, alltid kul med omväxling.

Bygg klart den du håller på med nu, för den e skit-cool.
Sen kan du knacka på en annan när du har designen klar efter du e klar med bilen.

Its not the fart that kills, its the smell...

1 039 Inlägg
17 augusti 2012
#838
Openers skrev:
Fredde_Vette skrev:
Nej, lägg inte tid på det..  Huven du gjort är kanon..! Passar klockrent på ditt "blyga" bygge.. wink

Åkäj smile Fast jag är lite sugen att utgå från en originalhuv och göra två scoop/intag ganska brett isär alldeles vid trattarna till förgasarna. Får se om tid/kunskap finnes...

Du menar typ en Firebird dito:
http://www.vfnfiberglass.com/679firebird400.JPG eller http://www.glasstek.com/Gallery/69trans-amHD6.jpg
...som sagt med dina kunskaper så r d bara lite justeringar så passar den rakt av, ovan passar just till 67-69!

...hittade även en variant som passar rakt av:
http://www.ringbrothers.com/images/store/chevrolet/CamaroHood69.jpg
...hittade dock ingen bättre bild på den, sorry!

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

712 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
#839
Tack ska ni ha för förtroendet smile Vi får se hur det blir.

Gillar formen på scoopen på den översta huven, H! Lite mer isär och längre fram på en standardhuv vore nåt.
Senast redigerat av Openers (17 augusti 2012)


1 039 Inlägg
17 augusti 2012
#840
Openers skrev:
Tack ska ni ha för förtroendet smile Vi får se hur det blir.

Gillar formen på scoopen på den översta huven, H! Lite mer isär och längre fram på en standardhuv vore nåt.

...en stadig single malt och sedan r d bara att klippa å klistra då mao! lol

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1


Sök