Är märket Hillman nåt att ha?

tobbe9014
15 oktober 2009 · 30 Inlägg

Hur kan det vara IT-sajtens märke när bland annat mekonomen är försäljare för dom ?

Josasp skrev:
Hillman är inget märke. Det är IT-sajtens märke.

Vad det är är märkeslösa OEM saker.

Vorsprung durch teknik Team K-hamn
#RE Audio#
Frippe_L Gladen Audio
15 oktober 2009 · 2 388 Inlägg

tobbe9014 skrev:
Hur kan det vara IT-sajtens märke när bland annat mekonomen är försäljare för dom ?

Josasp skrev:
Hillman är inget märke. Det är IT-sajtens märke.

Vad det är är märkeslösa OEM saker.

Mmm ja köpte en sony xplod 15" på mobilsajten Katsching.se så det måste va deras märke det.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
peter_1976 JDM
15 oktober 2009 · 2 201 Inlägg

har en hilman som jag aldrig haft problem med.
dock till salu nu. bra stereo med alla utgångar man behöver.
en kompis har oxå hillman i sin, o fler hillman i deras familj, eller aldrig problem.

Frippe_L Gladen Audio
15 oktober 2009 · 2 388 Inlägg

peter_1976 skrev:
har en hilman som jag aldrig haft problem med.
dock till salu nu. bra stereo med alla utgångar man behöver.
en kompis har oxå hillman i sin, o fler hillman i deras familj, eller aldrig problem.

Som jag fattat det har dem väldigt liten felprocent iaf men har inte användt dem själv,  jag har dock haft andra spelare som bytts ut till nya på garanti två ggr innan det blev bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
15 oktober 2009 · 2 252 Inlägg

Hade en hillman dvd stereo som spelade jävligt bra för att vara budget märket och dvdkvaliten var inte dålig den heller!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
michieff ljudfantast
15 oktober 2009 · 1 372 Inlägg

haha, att man ens testar turen och köper hillman är för mig en gåta. Om man verkligen inte bryr sig, så kanske det duger i brukisen (om man dessutom skiter i hur ljudet låter). Jag menar, det är ju bara några hundralappar till "lågpriskvaliteerna", varför chansa?

Stejfaan Basknarkare
16 oktober 2009 · 470 Inlägg

michieff skrev:
haha, att man ens testar turen och köper hillman är för mig en gåta. Om man verkligen inte bryr sig, så kanske det duger i brukisen (om man dessutom skiter i hur ljudet låter). Jag menar, det är ju bara några hundralappar till "lågpriskvaliteerna", varför chansa?

tala för dig sj wink man ska inte underskatta hillman om man kommer upp i pengar lite.. vet inte vad dom kostar nu men de e väl 2-3k och ja vet FLERTALET som använder dessa utan problem och sen kan man tillägga att just den modellen jag syftar på har samma komponenter och har samma utseende/inställningar/menyer/funktioner som t.ex AUDIOWOX spelaren som va ja vet är bra mycket dyrare och som många talar så gott om, va kommer sig detta?? roll

Team Carbonize
Frissan
16 oktober 2009 · 4 693 Inlägg

Stejfaan skrev:

michieff skrev:
haha, att man ens testar turen och köper hillman är för mig en gåta. Om man verkligen inte bryr sig, så kanske det duger i brukisen (om man dessutom skiter i hur ljudet låter). Jag menar, det är ju bara några hundralappar till "lågpriskvaliteerna", varför chansa?

tala för dig sj wink man ska inte underskatta hillman om man kommer upp i pengar lite.. vet inte vad dom kostar nu men de e väl 2-3k och ja vet FLERTALET som använder dessa utan problem och sen kan man tillägga att just den modellen jag syftar på har samma komponenter och har samma utseende/inställningar/menyer/funktioner som t.ex AUDIOWOX spelaren som va ja vet är bra mycket dyrare och som många talar så gott om, va kommer sig detta?? roll

Den modellen du tänker på är väl 1640 va?

Booyakasha!
Frissan
16 oktober 2009 · 4 693 Inlägg

Hillman HDC-1640

http://www.itsajten.com/bilder/artiklar/zoom/HDC-1640_1.jpg

Audiovox VME 9112

http://i.testfreaks.se/images/products/600x400/50/audiovox-vme-9112.132914.jpg

Lägg EXTREM märke till dosorna!!

Senast redigerat av Softis (16 oktober 2009)

Booyakasha!
Henrikkarlsson
16 oktober 2009 · 191 Inlägg

Jag köpte audiovoxen för fick den till bra pris och den passade mer till det jag begärde så det är upp till var och en till vad man vill ha!

fisher91
16 oktober 2009 · 43 Inlägg

Henrikkarlsson skrev:
Är hej är märket hillman som gör bilsterio något o ha

jag hittade den här. JÄVLIGT bra på tänka på priset.
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bil … -1140.html
jag skulle lätt köpa den och jag hade ett behov utav en stereo..

Stejfaan Basknarkare
16 oktober 2009 · 470 Inlägg

Softis skrev:
Hillman HDC-1640


Lägg EXTREM märke till dosorna!!

nej icke den ^^ ja mena en med 7" skärm, hillman hdc8020 ^^  finns tydligen i samma modell o heter då även jensen ^^

Team Carbonize
dbjanoz
16 oktober 2009 · 1 785 Inlägg

Softis skrev:
Hillman HDC-1640

http://www.itsajten.com/bilder/artiklar … 1640_1.jpg

Audiovox VME 9112

http://i.testfreaks.se/images/products/ … 132914.jpg

Lägg EXTREM märke till dosorna!!

Skit ljud ur de där enheterna det är min åsikt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Huggelito
17 oktober 2009 · 27 Inlägg

Go Alpine!!!

M_Back
17 oktober 2009 · 535 Inlägg

Bilstereo HDC-1140 + Högtalarpaket

Svinigt billigt ändå.

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
Frissan
17 oktober 2009 · 4 693 Inlägg

Jag har HDC-1640 och den funkar för mig. Ska dock sätta en annan i bilen som jag ska bygga lite värre ljud i, vill ha mer än 4 volt lågnivå.

Booyakasha!
M_Back
17 oktober 2009 · 535 Inlägg

fisher91 skrev:
jag hittade den här. JÄVLIGT bra på tänka på priset.
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bil … -1140.html
jag skulle lätt köpa den och jag hade ett behov utav en stereo..

Ingen som testat denna än?
Är grymt sugen då jag inte hittar någon annan stereo som tar minneskort och har 3 RCA utgångar som inte kostar flera tusen... Sitter en bandspelare modell äldre i nu, och den bör väl knappast vara bättre.

Motorer utan turbo.....suger!
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
Lindbaah
18 oktober 2009 · 37 Inlägg

Tog körkortet i tisdags och va så klart ute och poppa.. Pjött heller, då dog stereon. Eller rättare sagt har den slutat läsa cd-skivor.. En gammal clarion 3kanals lågnivå och massa krussidull..

Jag sitter också och funderar på den ni pratar om Hillman HDC 1140.. Billig peng 790spänn, 2kanals lågnivå och sub utgång.. preecis vad jag behöver. 4volt lät bra tyckte ja också. Och usb, praktiskt.. och allt tjafs.. Men som sagt så känns priset lite väl bra för att vara sant för att apparaten ska vara "bra" tongue Vill ju inte ha något som rasar efter en månad eller två? ingen som provat den?

Mvh

Frissan
18 oktober 2009 · 4 693 Inlägg

Bigdickhead skrev:
köp inte!! köp hellre nån märkesapparat..de tjänar ni på i längden ist för att köpa crap som pajar o ljudkvaliteten e inte ok i dom heller:) trust me wink

Har du testat Hillman själv?

Booyakasha!
Decibel
18 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Hillman är ungefär som Euroshopper

Ser ut som andra, billigare i pris och totalt oätbart (oanvändbart)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang