3257
Sök

Ang 93 aero turbo

71 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#1
Passar 93 og turbo på min 9000 ?
Att det är t7 och t5 kan väl inte spela någon roll ? eller ?
Om det är olika flänsar spelar det ingen roll ! ska bygga nytt avgas men
är det anorlunda vid grenröret ?

tack


1 513 Inlägg
1 september 2009
#2
SaaB_MaN skrev:
Passar 93 og turbo på min 9000 ?
Att det är t7 och t5 kan väl inte spela någon roll ? eller ?
Om det är olika flänsar spelar det ingen roll ! ska bygga nytt avgas men
är det anorlunda vid grenröret ?

tack

e dumt att hänga på en snurra som tar slut snabbare än den du har men de passar om man e lite händig..


71 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#3
evo_krolle skrev:
SaaB_MaN skrev:
Passar 93 og turbo på min 9000 ?
Att det är t7 och t5 kan väl inte spela någon roll ? eller ?
Om det är olika flänsar spelar det ingen roll ! ska bygga nytt avgas men
är det anorlunda vid grenröret ?

tack

e dumt att hänga på en snurra som tar slut snabbare än den du har men de passar om man e lite händig..

Vadå tar slut fortare än den jag har ?

ÄR den sämre menar du ? tongue


Xenoholic
2 559 Inlägg
1 september 2009
#4
Aeroturbon klarar ju ialla fall 350 hk med E85 i 9-3an med 2,0a wink
Hur mycket mer klarar originalsnurran i 9k?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 513 Inlägg
1 september 2009
#5
Aerocombi skrev:
Aeroturbon klarar ju ialla fall 350 hk med E85 i 9-3an med 2,0a wink
Hur mycket mer klarar originalsnurran i 9k?

ja de e ju riktigt men mitt intryck av dom nyare snurrorna e att livslängden e betydligt sämre ja de beror ju på vilken snurra han har från början finns ju några alternativ på 9000serien också


Xenoholic
2 559 Inlägg
1 september 2009
#6
evo_krolle skrev:
Aerocombi skrev:
Aeroturbon klarar ju ialla fall 350 hk med E85 i 9-3an med 2,0a wink
Hur mycket mer klarar originalsnurran i 9k?

ja de e ju riktigt men mitt intryck av dom nyare snurrorna e att livslängden e betydligt sämre ja de beror ju på vilken snurra han har från början finns ju några alternativ på 9000serien också

Ok du tänkte på livslängden. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

71 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#7
evo_krolle skrev:
Aerocombi skrev:
Aeroturbon klarar ju ialla fall 350 hk med E85 i 9-3an med 2,0a wink
Hur mycket mer klarar originalsnurran i 9k?

ja de e ju riktigt men mitt intryck av dom nyare snurrorna e att livslängden e betydligt sämre ja de beror ju på vilken snurra han har från början finns ju några alternativ på 9000serien också

Jag har vanliga snurran som sitter på 2,3 T och ltt.

Men tillbaka till min fråga. Går det att sätta dit utan massa problem ? ÄR flänsarna olika ?


1 513 Inlägg
1 september 2009
#8
nej de passar förutom till insugsröret därför skrev jag att de går om man e lite händig


71 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#9
evo_krolle skrev:
nej de passar förutom till insugsröret därför skrev jag att de går om man e lite händig

okej tack för svaren !


Xenoholic
2 559 Inlägg
1 september 2009
#10
evo_krolle skrev:
nej de passar förutom till insugsröret därför skrev jag att de går om man e lite händig

Hur är det med olje o vattenrören då. Vart lite meck på vår 9-3 ltt hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 513 Inlägg
1 september 2009
#11
nej de e lungt när de e en 2.3 e de en 2,0 så e de meck me dom


5 710 Inlägg
2 september 2009
#12
Hej!

Det som måste göras:

• Dela kompressorhus>lagerdel och turbinhus>lagerdel och demontera låsstift. Detta för att kunna vrida in turbon att passa 9000.
• Efter vridning passar inte WG-fästet OM man inte kan tänka sig att bara montera i en av 2 skruvar.
Om inte måste ett nytt fäste fixas.
• Byta vattenrör.
• Byta oljereturrör alternativt fila till originalet.
• Turbinhuset på TD04:an portas från runt inlopp till rektangulärt.
• Inlopps slangen är ett h-veta att få på, en adapter underlättar.

Sedan kan man undra varför du skall göra bytet?
I trimsyfte är det inte värt anser jag då den är ganska lik i storlek som originalet.
Som ett originalbyte kan det dock vara ett bra alternativ.

Enklare är ju att montera TD04 från en 9000 aero

mvh Jonas

MVH Jonas
..............


Sök