3354
Sök

Kan dumpventil skada bilen ?

42 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
har en saab 9.3 2.o t 1998  tänk sätta på en dump på den , vill bara vara säker att de inte kan vara farligt / dåligt för bilen kom gärna med för och nackdelar !tongue   tack på förhand

Thorsella
3 september 2009
ja kolvuppstötarfjädern är ju ganska sköra på denna modellen  så ja skulle nog rekomendera en 90mm med en jätte tratt

Avstängd
653 Inlägg
3 september 2009
Yes, om du kastar dumpventilen på bilen så kan den bli skadad. Nej, men antagligen kommer den betee sig lustigt och dö när du släpper gasen..

Jag har rätt i vad jag än säger.

1 513 Inlägg
3 september 2009
då de sitter en återcirkulerande på den org  så kan du montera dit en efter marknads återcirkulerande igen men me öppen dump så kan ju få lite fenomen som att bilen dör å går ojämt på tomgång

26 Inlägg
3 september 2009
Ska inte vara några problem har öppen på båda mina utan problem är ju t5 så finns ingen lmm

4 001 Inlägg
3 september 2009
Om du inte hittar svar på din fråga i någon av de klistrade trådarna så använd SÖKFUNKTIONEN!

Efter det startar du en tråd

För att återgå till din fråga så står svaret i just en klistrad tråd som jag länkar till här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

läs & lär

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 710 Inlägg
3 september 2009
Det var f-n va ni går på!
Bilen ifråga är en 9³ 2.0T från 1998......och vad är det för styrsytem på en sådan?
Jo det eminenta T5.5 med MAP-sensor som klarar dumpen galant precis som "buddatheking" skrev .

-Läs först....svara sedan....

>>För att tillföra något till trådskaparen:
Köper du en välkänd dump av god kvalite kan den inte skada din motor.
En dålig skitdump kan dock påverka din motor genom att avlastningen blir kass om den är fel inställd eller prestandaförsämring (lägre laddtryck) om den inte håller tätt.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök