3401
Sök

Försäljning av bilar

58 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
hur många bilar om året får man ha i sitt namn innan skatteverket börjar kolla upp en?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 september 2009
Tror det är 9-10 bilar, sen räknas du som bilfirma å måste skatta om jag inte har helt fel?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

58 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Memme skrev:
Tror det är 9-10 bilar, sen räknas du som bilfirma å måste skatta om jag inte har helt fel?

har hört något sådant jag med men det verkar inte stämma tror jag har haft 17st som mest under ett år men kanske har något att göra med värdet på bilarna

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 september 2009
jonnyk85 skrev:
Memme skrev:

har hört något sådant jag med men det verkar inte stämma tror jag har haft 17st som mest under ett år men kanske har något att göra med värdet på bilarna

har du sålt 17 bilar på ett år eller har du ägt 17 som mest nått år? har åsså för mig att det ligger runt 10 bilar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

58 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
jonnyk85 skrev:
Memme skrev:

har du sålt 17 bilar på ett år eller har du ägt 17 som mest nått år? har åsså för mig att det ligger runt 10 bilar

sålt och bytt bort.

9 Inlägg
4 september 2009
Tror inte detta gäller längre, lär säkert dyka upp någon som vet garanterat..

1 265 Inlägg
4 september 2009
7st var de ju förut men nu bryr dom sig inte ifall man inte säljer varje vecka/månad

259 Inlägg
4 september 2009
14st.men det verkar inte vara så hårt det där. har säkert med värdet på bilarna att göra med.

Eliminator
1 441 Inlägg
4 september 2009
Skattesmäll kan man få långt efter , då räknas det retroaktivt. Kan bli riktigt dyrt.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Egenföretagare
999 Inlägg
4 september 2009
Bullshit, finns ingen gräns.
Ring skatteverket och fråga!

Det gjorde jag för 2-3 år sedan, fick svaret att man får äga & byta precis hur många bilar som helst, men tjänar du pengar på det skall det tas upp i deklarationen.

Random Hero
4 047 Inlägg
4 september 2009
weeeman skrev:
Bullshit, finns ingen gräns.
Ring skatteverket och fråga!

Det gjorde jag för 2-3 år sedan, fick svaret att man får äga & byta precis hur många bilar som helst, men tjänar du pengar på det skall det tas upp i deklarationen.

räknas de inte som företagande lr liknande om man tjänar på de o kan typ "leva" på det `?

Dog food lid. Backwards

Sök