Om man ska ta 900 så ska man ta nyare än 95. Då var det barnsjukdomar på vissa modeller o Rost rost rost! Om du tar Talladega så har du bilen utrustad med:Frontläpp, lackade backspeglar, kromade innerhandtag, skinnsäten, lackad vinge, 16 tums BBS 7-spoke fälgar(avsedda för 900 o 9-3), metalliclack, inga kromade lister, tvåfärgad inredning.
Talladegan finns i 3 färger: Cayenne red Mica,Silver met,Jet black met(har jag för mig att färgen heter så).
Om du tar äldre än 96 så kolla noga att motorn är i bra skick, kolla så att bilen är 100% rostfri, kolla stolarna, på vissa modeller är stolarna slut vid 10 000 mil, se till att dimljusen inte är spruckna(antagligen så på alla bilar). Displayerna är ett problem på Saabar att tecken försvinner. Om du tar nyare än 95 så är det knappast problem med bilen.
Saab 900 är lätt å trimma o är billig att hålla.
De tuningfirmor som spcialliserar sig på Saab är:
Nordic Uhr
Speedparts
BSR
Map Tun.
Lycka till med köpet. Ta hellre 900:an. Den är snyggare o är betydligt roligare o köra. Om du tar 96 o framåt så finns det så kallad EBD-bromskraftsfördelning som bättrar bromskraften när bilen är tungd lastad. De motoralternativ som finns i 900:an är 2,0i 130 hk, 2,3i 150hk, 2,5 V6 170hk o 2,0 T 185 hk.
Livet startar vid 220 km/h