du måste mäta ventilspelet efter monterat kammen, sen åka iväg till volvo å beställa nya shimsbrickor! sist ja köpte till min bil så kostade dom 28:- /st å de e de värt, för är spelet off me bara en 1/10 så tappar du en bra del me effekt...
såg nu att du hade toppen lös, skicka den på planslipning, ur me ventilerna å för att rengöra kanaler å ventilerna från koks, slipa sen in dom mot sätet!
Skall du ändå byta till en mer lattjo kam, byt även då till hårdare fjädrar, ja brukar köra på bugpack från dalhems, för dina fjädrar som sitter där idag är bra jävla slappa efter så många mil, å att då hänga på en vassare pinne på dessa så är de inte säkert att ventilerna hinner med att stänga helt på högre varv å spikning är ett faktum!
Givetvis skall du även byta ventiltätningar samt packboxen till kammen när du ändå e där å rotar, sen har du en topp som hänger me upp förbi 400hk:cool:
Senast redigerat av 200-sxish (6 september 2009)
Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!