3651
Sök

850 , Vart sitter sensorn till fjärrlåset ?

46 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Hej hej. Var iväg och köpte en 855 -96 igår och larmdosan vill inte fungera , och funderar nu på vart sensorn sitter som skall känna av när man trycker på dosan ? Någon som vet ? Tacksam för all hjälp smile

Supraman
2 300 Inlägg
7 september 2009
sitter ovanför instrumentet under instrumenbrädan.
Man måste lyfta brädan för att komma åt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

9 108 Inlägg
7 september 2009
Du har bytt batterier i dosan antar jag? Känns segt att riva ner panelen i onödan wink

46 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
ja jag bytte batterina i dosan och kollade alla säkringar i motorrummet, men det är fortfarande stendött tongue . Någon som har någon idé på vad det kan vara för fel ? smile

471 Inlägg
7 september 2009
Har dosan varit utan spännig får man programmera om den,dvs para ihop den med bilen.
Min ena fjärrkontroll slutade att fungera för nåt år sedan,bytte batteri men den funkade inte ändå.
Så jag fick programmera om både den och den andra fjärrkontrollen.
Så här gör man VGA2-larm vilket jag antar att du har,men då din är en 96a så är jag lite osäker om du kan göra det själv eller om tex Volvo får göra det.

För att programmera t.ex.ny fjärrdosa.
Stäng alla dörrar,huv och baklucka.
Slå av och på tändningen 5ggr inom 10sek och lämna tändn.på den 5:e gången.
Inom 15sek.måste fjärren en av knapparna tryckas in.
När larmet har accepterat koden så lyser dioden med ett fast sken ett kort ögonblick.
Slå av tändningen och funktionsprova fjärrkontrollen.

46 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
dioden som skall lysa är det den som sitter på mitten av instrumentpanelen ?

46 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Får dioden att blinka men aldrig att lysa ett fast sken genom att hålla in någon av knapparna på dosan :S

46 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Då känns det ju som att det är något fel på fjärren ? Eller ? Om den inte reagerar när man håller in någon av knapparna ?

46 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
ingen som har något tips ?

46 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
bild på min fjärr

http://i32.tinypic.com/15pkdxd.jpg

skall det pipa eller liknande när man trycker på knapparna ?
Senast redigerat av Tim_ (10 september 2009)

471 Inlägg
10 september 2009
Den dosan är iallfall inte till VGA2-larm,börjar misstänka att du endsat har fjärrstyrt centrallås.
Så ta bort panelen ovanför pedalerna och se om du kan kolla art.nr på det reläet som det står 210-211 på.

46 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Loci skrev:
Den dosan är iallfall inte till VGA2-larm,börjar misstänka att du endsat har fjärrstyrt centrallås.
Så ta bort panelen ovanför pedalerna och se om du kan kolla art.nr på det reläet som det står 210-211 på.

Okej okej , skall göras imorgon , bilen är en italien import om det har någon betydelse !

46 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Larm modulen som sitter under plasten vid pedalerna !

http://i26.tinypic.com/b66oet.jpg

471 Inlägg
11 september 2009
Är nog inget volvolarm ,iallafall känner inte jag igen det.

Sök