Honda Civic 88-95års. världen - om du ska köra ekonomiskt så kör på 1.5i Lsi eller 1.3.. Men vill du ha lite fart så finns även Vti eller Vtec bilarna.
Extremt billiga att köra - då jag kan tanka 300 å få full tank, och dom brukar ligga mellan 0.5 / 0.7 milen. Beror på högerfoten.
Honda Accord 90-93orna - Det är väl samma med dom, brorsan hade en Accord med 2.0i tanka väl en full tank å kunde köra med den längre streckor upp till Landskrona/Helsingborg från Malmö utan att tankmätaren rörde sig. Dricker nog de samma som Civicen. - la runt 320/månaden i trafik, å 1100 i skatt.
Mazda 323 3d 90-93or, hade en själva drack dock inte mer en 0.6 oavsätt hur mkt jag gasa! Pigg och trevlig bil vid omkörningar, betalar skatt på ca 900 om året å försäkringen la på 300/månaden (trafik) då jag är under 25.
Mazda 626, är jag inte så grym på faktiskt. Vet bara att v6orna ska vara dom grymt tåliga. Men sen finns dom med 2.0 å 2.2i ...
Men vad jag kan rekomendera är väl
Mazdan 323 eller Honda Civicen
( Det med skatten å försäkringen spelar väl mest roll vart du bor, å hur gammal du är )
Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!