3566
Sök

Turbokonventering Volvo 740 GLE - 1988

234 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
#1
Tja.

Jag har alla saker dvs
Turbo,grenrör,oljeretur,oljetillförsel,vattentillförsel,vattenretur,intercooler,och tryckrör..

vart kopplar jag in oljan till turbon på blocket ngnstans?
och vad är de mer jag behöver, och är de svårt?

DEN SKA INTE BES MED TURBO!


xcOOb
388 Inlägg
8 september 2009
#2
från oljetrycks givaren med en adapter.. retur ner i tråget..
Finns mycket info på vårat forum om sånt här..
vattenkylning till turbon kan du skita i om du inte kör värre grejor..

Jag de är svårt om man inte kan..


234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#3
Är de tillräckligt med tryck vid oljetrycksgivaren för att den ska orka trycka olja till turbon?
och returen är väl svår och få tät om ja sätter i tråget?

Och borra rakt in i blocket, kan völ inte va bra och få metalspån in i oljan och i motor?


730 Inlägg
9 september 2009
#4
Teddio skrev:
Är de tillräckligt med tryck vid oljetrycksgivaren för att den ska orka trycka olja till turbon?
och returen är väl svår och få tät om ja sätter i tråget?

Och borra rakt in i blocket, kan völ inte va bra och få metalspån in i oljan och i motor?

Skruva ner tråget när du gör de..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#5
YeahBitch skrev:
Teddio skrev:
Är de tillräckligt med tryck vid oljetrycksgivaren för att den ska orka trycka olja till turbon?
och returen är väl svår och få tät om ja sätter i tråget?

Och borra rakt in i blocket, kan völ inte va bra och få metalspån in i oljan och i motor?

Skruva ner tråget när du gör de..

Jo, men det fattar jag med.
men åter till frågan om det är tillräckligt med tryck där vid oljetrycksgivaren?
turbon är ju inte direkt ny, och spån är ju inte och rekommendera i motorn.


xcOOb
388 Inlägg
9 september 2009
#6
trycket räcker..
ta ner tråget o svettsa dit returrör..


234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#7
okej.. behöver jag lyfta motorn för och få ner tråget?


730 Inlägg
9 september 2009
#8
Nej ja har för mig att de inte behövs

&#3585;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657;&#3657; &#3585;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655;&#3655; &#3585;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;&#3636;
Audi <3

234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#9
YeahBitch skrev:
Nej ja har för mig att de inte behövs

För jag ska dra olja från turbon me hjälp av hydral slangar, som tål tryck osv.
ngt mer jag behöver?
ngn som vet vad de är för bultar som behövs och kopplingar?
bl.a till t kors till oljetrycksgivaren?


234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#10
sen hur är de på bes? när jag plockar bort turbon, om jag svetsat fast de i tråget?


10 287 Inlägg
9 september 2009
#11
Teddio - köp en färdig komplett turbomotor och lägg ner dom här planerna på att turbokonvertera.

Se det som ett råd i all välmening.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
653 Inlägg
9 september 2009
#12
Sharky skrev:
Teddio - köp en färdig komplett turbomotor och lägg ner dom här planerna på att turbokonvertera.

Se det som ett råd i all välmening.

/Göran

Nu är du väldigt tråkig får jag lov att påstå yikes Det är 100 gånger roligare att turbokonvertera en gammal 740 än o köpa nån turbomotor för flera tusen och sedan dra elsystem och skit tongue nej fy

Jag har rätt i vad jag än säger.

234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#13
Eftersom jag har alla saker till o turbo konventera är de ju roligare?

Det var inga åsikter jag bad om, de var råd och tips.


10 287 Inlägg
9 september 2009
#14
Det var ett råd.

Har du all grejor så fine - go ahead - men jag tror inte på det. Jag har sett alltför många misslyckas och av dom frågor du ställer så tror jag inte att du har tillräckligt bra koll (ännu) för att ro det iland.


Notera att jag aldrig är ute efter att vara elak eller nedvärdera någon. Jag skriver bara helt neutralt vad jag med min erfarenhet tror.

Notera också att allt beror på vad du förväntar dig av projektet. Förväntar du dig en daily driver som skall funka lika bra som en orginal turbomotor eller är du ute efter att bygga en ren busbil. Är det en daily driver du är ute efter så tror jag inte på det - är det en busbil så är det ett helt annat ballgame, då är det fritt fram.

En av dom trådar du hade för nån vecka sedan gick ut på att du skulle sänka ner en färdig turbomotor men det verkade som det blev för komplicerat. Konverteringen är betydligt mera komplicerad än att sänka ner en färdig motor - tänk på det bara.

/Göran


Teddio skrev:
Det var inga åsikter jag bad om, de var råd och tips.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

234 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#15
Jag sänkte ner en motor, men de var i en annan bil.
Nu är det ett annat projekt med en helt annan bil.
dvs en 740 85a med b230e motor..

och den ska vara busbil, och även till vardags, då den inte kommer gå hårt.
men som sagt, vart fäster man tryckröret i insuget??


Avstängd
653 Inlägg
17 september 2009
#16
Teddio skrev:
Jag sänkte ner en motor, men de var i en annan bil.
Nu är det ett annat projekt med en helt annan bil.
dvs en 740 85a med b230e motor..

och den ska vara busbil, och även till vardags, då den inte kommer gå hårt.
men som sagt, vart fäster man tryckröret i insuget??

Seriöst ? vet du inte ens vart man sätter tryckröret ? då ska du inte göra detta. Asså det vet till och med jonny, en i byn som är en nolla och inte kan nånting typ, fischy kallas han tongue

Jag har rätt i vad jag än säger.

10 Inlägg
17 september 2009
#17
om du nu sänkte ner en túrbo motor i en 740 för någon vecka sedan så borde du ju inte behöva sitta här och ställa ufo frågor..ta och öppna huven på den bilen med turbo motor ist..


SlaktareN
51 Inlägg
17 september 2009
#18
Teddio skrev:
Eftersom jag har alla saker till o turbo konventera är de ju roligare?

Det var inga åsikter jag bad om, de var råd och tips.

MM skit kul!:lol:Men ändå inte lönt, och det är ett tips!
Senast redigerat av angr1ff (17 september 2009)


Sök