3476
Sök

Inför: Bilorientering i Enköping den 18/9-2009

16 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Då var det dax att göra något skoj tillsammans i vår lilla byhåla wink

Bilorientering fredagen den 18 september med samling kl 21.00 vid ÖB-parkeringen

Anmälan görs till mig här inne och imån av plats direkt på kvällen (begänsat antal)

Deltagande avgift: 100,- / bil

Alla pengar ifrån bilarna läggs till en prispott, men 1:a, 2:a o 3:e bil i mål får cash
Alltså prispengar till dom som kommer först cool

Ni får karta av oss, men ta gärna med GPS/vänner i bilen som medhjälp

Mvh Mrs Boss O.X.R

1 200 Inlägg
10 september 2009
Detta låter helt klart spännande. Hur går det till? tongue

16 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Precis som vanlig orientering.....
du får en lista på adresser som du måste besöka och få en kontrollant att skriva på en kod,
svårare än så är det inte...kanske lite bra om du har lokalkännedom men gissar att du har väl
knappast svårigheter med det...???

Sen är det först till mål som gäller.....

Det vore väl något att göra en tråkig fredagkväll......Sugen att ställa upp???

1 200 Inlägg
10 september 2009
Wildcat85 skrev:
Precis som vanlig orientering.....
du får en lista på adresser som du måste besöka och få en kontrollant att skriva på en kod,
svårare än så är det inte...kanske lite bra om du har lokalkännedom men gissar att du har väl
knappast svårigheter med det...???

Sen är det först till mål som gäller.....

Det vore väl något att göra en tråkig fredagkväll......Sugen att ställa upp???

Det låter finfint! Jag har världens sämsta lokalsinne och jag är inte uppvuxen i Enköping, men jag har i alla fall navigator och flickvän med koll smile

Jag kommer troligtvis

16 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Hoppas ja får ett KLART ja ifrån dig närmare men kan oxå bara påminna om att det är bara ett begränsat antal platser till orienteringen.... så först till kvarn för att få vara med..... smile

124 Inlägg
10 september 2009
Nyfiken fråga, kommer oxr själva köra också, eller är det bara du som håller i platserna. Tänkte bara så man är säker på att det inte fuskas, för man är ju sån dålig förlorare big_smile

16 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Kan säga så här,det jag som håller i alla positionerna tills kvällen kommer...kontrollanterna kommer inte få reda på sina adresser först på kvällen dessutom har jag ett system så att man inte ska kunna fuska.....
Kontrollanterna består just nu av medlemmar ifrån teamet men dom vet bara att dom ska vara kontrollanter inget annat.....dom har ingen aning om vart dom ska vara på kvällen sen.....

Kan ja räkna med dig som orienterare eller?

821 Inlägg
10 september 2009
detta låter ju riktigt skoj wink Får prata med polaren big_smile

Bildelsskruvare
255 Inlägg
10 september 2009
Fan de här lät ju kul de=) Nu bo junte ja i Enköping, men de här ska man väl lyckas me i Sundsvall åxå=)

My life, My mess

16 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
vaför inte....gäller bara att ha tillräckligt med folk som hjälper en att fixa allt.....

821 Inlägg
10 september 2009
det ska nog lösas big_smile Får allt ta med min gode vän och så får han lotsa en runt big_smile Gps tar för lång tid

1 200 Inlägg
10 september 2009
Räkna mig som anmäld! smile

124 Inlägg
10 september 2009
Jag är på

142 Inlägg
10 september 2009
Hoppas den läggs utanför stan så ingen som deltar råkar illa ut... Allt kan hända i denna form av tävling...

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

124 Inlägg
11 september 2009
AUBLITZZ skrev:
Hoppas den läggs utanför stan så ingen som deltar råkar illa ut... Allt kan hända i denna form av tävling...

Säg som det är, du kommer inte över fartguppen tongue

Skämt åsido, förstår vad du menar

2 337 Inlägg
11 september 2009
Hade varit kul om GPS hade förbjudits i den här bilorienteringen så att folk tvingades köra med karta (och kompass tongue), hade blivit lite mer sport då.

16 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Timmu skrev:
AUBLITZZ skrev:

Säg som det är, du kommer inte över fartguppen tongue

Skämt åsido, förstår vad du menar

Förstår eran oro men kan meddela att vi har tänkt på detta när vi planerat detta och dessutom är det upp till förarna att köra förståndigt och kanske ta lite hänsyn.......

Henke: Antar att du inte tänker ställa upp eller????? Hade varit lite skoj ändå om du hade velat delta.

Timmy: Ja, han kanske har lite svårt att ta sig över guppen som finns men han kanske inte behöver
ta finbilen och åka med....kanske kan få plats i nån annans bil.........

142 Inlägg
11 september 2009
Inga problem med farthinder.. Tänkte på allmänheten. o deras säkerhet.. Vem vill ha på sitt ansvar att köra på någon, kan vara barn..
Tänker inte delta.. Bilen står hemma o förbereds inför helgen.. Åker tidigt lörag morgon så blir en tidig kväll ikväll...

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

1 200 Inlägg
11 september 2009
Jag har aldrig tidigare deltagit i något liknande, men det känns som att det är den som hittar bäst och kör de listigaste vägarna som vinner, snarare än de som kör som idioter. De sistnämnda kör troligtvis som idioter i vanliga fall också hmm

821 Inlägg
11 september 2009
förstår inte att folk gillar att prata om sig själv i 3:e person wink Skämt åsido..
självklart ska man inte köra som ett svin. det vinner man inget på. eller jo, polisens uppmärksamhet.
Förbjud gps håller jag också med om! Det är faktiskt lite fusk..

Henke. jag ska också upp tidigt på lördagen wink dygnet har ju 24 h ändå wink

Minister skrev:
Jag har aldrig tidigare deltagit i något liknande, men det känns som att det är den som hittar bäst och kör de listigaste vägarna som vinner, snarare än de som kör som idioter. De sistnämnda kör troligtvis som idioter i vanliga fall också hmm

Sök