Swec skrev:
Tycker det är bra att det iaf ligger uppe på förslag.
Dock så vill de ju ha ett samarbete. frågan är snarare om de vill dra ut på tiden så att folk håller sig lugna men sen är det igång igen.
Vad hände med moralen 'Arbeta inte mot problemet, arbete med problemet.
Liksom varför får skejtare sina ramper och sånt? visst jag kan förstå att en bana kostar en bra mycket större slant än en 10k som en ramp kostar men ändå?
Jag hade gladeligen lagt en nätt summa för att få köra lite race eller nått.
Tycker det är synd att vi 'dödliga' alltid hamnar i kläm. men liksom hur många tusentals bil intresserade finns det inte i kronoberg? eller främst runt Markaryds hållet.
Det finns ju inget och göra om dagarna ändå så nog därför många har ett bilintresse mer eller mindre.
Sen så tror jag ingen här inne har rent mjöl i påsen men varför inte ta ett industriområde eller markförbered någon plast jämsmed E4an men en asfalts raka?
Vem kan det störa? E4an gör tillräckligt muller från sig så en bana jämsides där eller ute i skogen kan väl inte skada någon?
Det är ju bättre att vi får en plats att hålla till på som nog många av oss betalar en liten summa för att få vara på. Är det inte bättre än att vi kör runt i industriområdena ?
Tror att om bara vi fick ett ställe att vara på som ligger hyfsat lokalt från alla småbyar runt omkring och öppettider som passar de flesta och sen en liten kostnad för att få vara där tror jag skulle dra många dit istället.
Sen så är inte bilintresserade folk som jobbar på verkstad och lagar bilar utan många sitter på kontor. kör grävmaskin etc etc vi är spridda inom alla yrken.
Vi lagar era tak på husen.
Vi tar hand om era sopor.
Vi gräver på era trädgårdar för att ni ska få den där Superdelux swimmingpoolen ni drömt om.
Vi lagar och servar era bilar.
Vi tar hand så att matvaror etc finns i affärerna när de behövs.
Så kompetens och tjänster och maskiner för att bidra till ett ställe tror jag inte är några problem att fixa fram för en billig peng om nu bara detta ' Problem' lyfts upp så att folk och företag vill hjälpa till.
Varför får ishockey och fotboll miljoner varje år för att hålla på med deras sporter när vi bara får höjda bensinskatter om och om igen?
Bara min tanke iaf..