3450
Sök

Bränsleförbrukning på tomgång?

1 210 Inlägg
4 maj 2006
Lucifer84 skrev:
Ekis! skrev:
Lucifer84 skrev:
min bil drar 1.3 liter i timmen på tomgång, den som skrev 25.5 eller nåt va de va kan du dela med 60 ungefär så får man fram vad bilen drar på tomgång i timmen, inget man kan lite helt hundra på.

snabbt å enkelt,   60 delat på 25.5 = 2.3

kan verka lite högt men din bil är ju säkert vråltrimmad eller nåt sånt roligt.  smile

En diesel brukar generellt dra mer på tomgång än en bensinare för den som undrade...  inte alla bilar men många.

MEN HALLÅ!!! seriöst fattar ni inte att färdatorn mäter snittförbrukning på MILTAL ni kör....
står man då still så drar bilen en hel jävla massa enligt färdatorn eftersom den EJ RULLAR.....!!

jag blir ju mörkrädd när jag ser era funderingar...  Färdatorn=mäter snittförbrukning vid FÄRD.

skärpning.. wink

å gisses vad du skräms, titta på en färdator i en opel uner tomgångskörning??????

Ja men sist jag kollade så gällde förbrukningen en volvo v40 inte en Opel lr har jag fel där med wink

SSS -12
3 217 Inlägg
4 maj 2006
har exakt samma grej på pappas v70... lite ångest om man säger så! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
4 maj 2006
bdahl skrev:
Åk till macken... tanka fullt.. stå kvar vid pumpen och kör på tomgång i en timme... tanka sedan i tills det blir fullt igen...då ser du vad den drar på tomgång.... smile

Det man gör ska ju vara tillåtet också!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Säljare
341 Inlägg
4 maj 2006
Fuckface skrev:
bdahl skrev:
Åk till macken... tanka fullt.. stå kvar vid pumpen och kör på tomgång i en timme... tanka sedan i tills det blir fullt igen...då ser du vad den drar på tomgång.... smile

låt den stå på tomgång i 1 minut då.. och tanka fullt igen... multiplicera med 60 så har du vad den drar på en timme  smile

9 108 Inlägg
4 maj 2006
På Oplarna visas förbrukningen i l/h så fort man står still smile

På min Omega blir det inte mer än 1 l/h på tomgång..

21 761 Inlägg
4 maj 2006
bdahl skrev:
Fuckface skrev:
bdahl skrev:

låt den stå på tomgång i 1 minut då.. och tanka fullt igen... multiplicera med 60 så har du vad den drar på en timme  smile

Inte ens det är väl tillåtet, man står ju bredvid en pump.

sixten
252 Inlägg
4 maj 2006
om du tänker efter lite så hur kan en bil dra nånting per mil när den STÅR på tomgång? du har fått de där lite om bakfoten ;P lite aldrig på en färddator när den står på tomgång för så länge som den står stilla så kan de ju dra hur mycket som helst per mil? ;P

Säljare
341 Inlägg
4 maj 2006
Drönirettab skrev:
bdahl skrev:
Fuckface skrev:

Inte ens det är väl tillåtet, man står ju bredvid en pump.

det måste väl vara tillåtet? ska man butta fram bilen till pumpen annars? =?

21 761 Inlägg
4 maj 2006
Njaej, jag svamlade nog lite kanske möjligen troligen. Men man vet aldrig, det kanske kommer en sådan regel.

Sök