3469
Sök

Spelar det nån roll om man kör med y-split eller länkar ihop stegen?

157 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Undrar om det är nån skillnad på om man använder en y split ( bara en lågnivå utg.) eller om man kär en rca mellan stegen? alltså på output o input på nästa?

jobbar påre
751 Inlägg
14 september 2009
njae... de som kan vara är att du får lägre signal när du splittar ( har hänt mig nångång).. då får man gaina lite extra... men har du output så använd den:) den brukar vara lite förstärkt.iaf på min.så man tappar inget dära..sen betydligt billigare å köra med bara en kabel istället för två bak:)

4 074 Inlägg
14 september 2009
Pro_fxr skrev:
njae... de som kan vara är att du får lägre signal när du splittar ( har hänt mig nångång).. då får man gaina lite extra... men har du output så använd den:) den brukar vara lite förstärkt.iaf på min.så man tappar inget dära..sen betydligt billigare å köra med bara en kabel istället för två bak:)

Betydligt billigare ja men inte nå vidare praktiskt!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

16 197 Inlägg
14 september 2009
ja "länkar" ihop alla mina 8 monoblock i jettan å de funkar hur bra som helst så big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

jobbar påre
751 Inlägg
14 september 2009
BJonsson skrev:
Pro_fxr skrev:

varför inte praktiskt?.. han får ju ändå inga fadningsmöjligheter eftersom att han enbart har en utgång på stereon..

4 074 Inlägg
14 september 2009
Pro_fxr skrev:
BJonsson skrev:
Pro_fxr skrev:

varför inte praktiskt?.. han får ju ändå inga fadningsmöjligheter eftersom att han enbart har en utgång på stereon..

Aha.... den delen med bara en utgång missa jag! my bad....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

6 851 Inlägg
14 september 2009
Pro_fxr skrev:

Varför skulle han behöva köra med 2 kablar bak bara för att han splittar den?
Splittar man den så gör man det bak vid steget, inte framme vad CD spelaren.
Detta gör att det kanske blir en liten extra kostnad, beroende på hur långa Y kablar du kan få tag på.

Men som svar, kör med OUT på steget till nästa steg, en splitt på signalen är oftast (om inte alltid) sämre.
Senast redigerat av TT-Avant (14 september 2009)

Sök