_olzzon_ skrev:
Hallå.. Nu har jag slut på ideér.
Stereon dör hela tiden när jag vill höja volymen. Den dör även när jag slår på från positionsljus till halvljus och även när jag bromsar.
Saker jag har testat.
Bytt Generator,
Provat olika laddnings relän, (bilen är från 59 så det sitter likströmmare i),
Bytt Batteri,
Kollat alla kablar,
Kopplat kablarna direkt på batteriet,
Monterat motstånd på pluskabel till stereon (Det blev en aning bättre efter denna åtgärd men inte bra),
Kopplat ur högtalare, delningsfilter en efter en,
Provat med gamla högtalare med lite efekt,
Bytt Stereo,
Bytt kabelstammen från stereon till iso kontakterna.
Dragit ny jord mellan motor och kaross,
Läste någonstans i forumet om en stereo som krånglat på glapp i ljuskontakten, men det har jag inte hunnit kolla, vet med mig att ljuskontakten är lite glapp! Stereon är kopplad + på tändning, minne på batteri och jord i karos. Bilen är ju också gammal å elhärvan i bilen lika så, men. Borde inte en stereo bara fungera när man kopplar den direkt på batteriet? Hade den kopplad så förut innan jag byggde om hela systemet (drog nya kablar och monterade nya högtalare + delningsfilter) och då fungerade det utmärkt.
Systemet består av Alpina Mp3 Stereo köpt 2008, JBL GTO 4x6" högtalare + diskanter och delningsfilter och JBL,s värsta 6x9"or modell T-696 jubileums modellen..
Jag har inga problem med laddning, ingenting som drar ström och har aldrig start problem. Jag har inget slutsteg + baslåda monterat bara stereo med högtalare.
Så nu, är det någon som har några tipps på hur jag går vidare så vore jag väldigt taksam!
Något ni undrar över fråga bara!
Tack på förhand!