3222
Sök

Laddtrycket ökade från 0,7 till 1,2 när jag körde 940 turbo anledning till detta?

32 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#1
heej  !  jag har en 940   turbo  230ft    orginal  turbon.. bilen är  även chippad.. 
för några  kvällar sen var  jag  ute och körde  med den  och ha kört med 0,7 i  ladd   hur länge  som helst..
sen  så började  den ladda 1,2  i stället  utan att  jag hade gjort någonting.. någon som  tro  sig  veta  vad   som ha  hänt / hur  jag ska  få ner  laddet igen det sliter ju   alldeles förmycket att  köra med 1,2 sad
MVH


1 997 Inlägg
18 september 2009
#2
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..


32 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#3
isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack


77 Inlägg
18 september 2009
#4
epa_nicke skrev:
isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

730 Inlägg
18 september 2009
#5
boenana skrev:
epa_nicke skrev:
isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

Slangarna? sitter det inte bara en?

32 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
#6
boenana skrev:
epa_nicke skrev:
isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

aop  men om det inte skulle  var slangarna så  ?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 september 2009
#7
Kolla innan fler folk gissar. även jag tror att det är en vacumslang till ex wg´n.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

106 Inlägg
19 september 2009
#8
eller så skiter du i det, slår den inte av så klarar lambda regleringen att sköta soppan så den inte leanar ut, å att de sliter mycket, nja grabben de e ingen chippad ferrari med en högteknologisk motor, utan en gammal bakhjulsdriven volvo med en motor som härstammar från traktoravdelningen!
Så länge han inte slår av eller spikar så kör på du, å de låter snarare sagt mer som att du äntligen har lyckats sota ur motorn så den går som den skall, för när man chippar så skall du ha ett ladd på minst 0,9 å inte 0.7, va e de då för nytta me att chippa när du bara höjt laddet med 0.1kg??

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!

77 Inlägg
29 september 2009
#9
master_- skrev:
boenana skrev:
epa_nicke skrev:

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

Slangarna? sitter det inte bara en?

här märker vi ord ja...tongue

449 Inlägg
2 oktober 2009
#10
1,2 håller den lätt för de konstiga e att den inte klipper för att luftmassmättarn bottnar,, kör uppför en backe på 3 växel och gasa fullt så ser du om laddtrycket skenar eller e stabilt 1,2,,,

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
2 oktober 2009
#11
1,2 håller den lätt för de konstiga e att den inte klipper för att luftmassmättarn bottnar,, kör uppför en backe på 3 växel och gasa fullt så ser du om laddtrycket skenar eller e stabilt 1,2,,,

Full Fart Spar Tid!!!


Sök