16 oktober 2009
Trådstartare
Fredagen 16 oktober 2009:
Återigen dags för en mindre uppdatering då. Idag har jag installerat den nya huvudenhet som tidigare införskaffats i syfte att kunna spela brända skivor med MP3-filer. Efter en del strul beroende på avsaknad av nödvändiga verktyg gick det slutligen vägen och den nya enheten satt på plats som den skulle.
Ett funktionstest genomfördes naturligtvis men utföll inte helt till belåtenhet. Allting fungerar, men inte riktigt som det ska. När man lyssnar på radio eller en CD-skiva som sitter i den nya huvudenheten så är ljudet extremt lågt, även om man höjer volymen så pass att samtliga högtalare surrar. Vid denna volym kan man nätt och jämnt urskilja musiken och sången i de låtar man bränt på CD-skivan. Om man däremot sätter samma CD-skiva i den originalmonterade CD-växlaren i bagaget, så fungerar hela ljudsystemet klanderfritt, precis som före mitt ingrepp.
Kan tillägga att jag är mycket konfunderad... Utredning pågår.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex