3158
Sök

Tips på att skaffa CE så fort som möjligt?

25 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
Hej. Jag har A och B på mitt körkort men vill ha ett CE. Tips på hur jag snabbast ska få det? Finns väl ingen intensiv som gör C + CE i ett?

527 Inlägg
19 september 2009
Beror väl lite på hur bråttom du har, och om du ska köra yrkesmässigt måste du ha yrkeskompetensbevis också. Men edströmska i västerås har påbyggnadsutbildningar där man kan ta CE och har för mig att det ska finnas i Hedemora också.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

4 005 Inlägg
19 september 2009
dvane skrev:
Hej. Jag har A och B på mitt körkort men vill ha ett CE. Tips på hur jag snabbast ska få det? Finns väl ingen intensiv som gör C + CE i ett?

Först tar du C, sen tar du E, passa även på att ta D-kortet då det är typ samma sak att köra buss som att köra lastbil. Lite större och lite mer personsäkerhetstänk bara.

Alternativ:

1. Ring studievägledaren på komvux i din stad och be dem hjälpa dig hitta en eftergymnasial utbildning hos någon utbildningsskola.
Kanske inte finns i din stad men det finns i andra städer som du kan söka till.
Det finns både C, CE och D utbildningar, allt från 16 till 40 veckor osv.

2.  Gå till närmsta C-utbildare och ta körkortet privat. Beroende på hur duktig du är så blir det olika kostnader, men här får du en lärare till 100% och får effektivare inlärning än att gå en hel klass med många.

9 108 Inlägg
21 september 2009
Det är nog svårt att stressa sig igenom en sådan utbildning, som sagt behöver du yrkeskompetensbevis för att kunna jobba med det också. Snacka med trafikskolorna i närheten om C och CE-utbildning helt enkelt så får du snabba svar. Eftergymnasialt kan ju vara ett alternativ men det är rätt långa utbildningar.

Ska du ta det privat kan det vara kul att veta att det kostar minst 20-30.000 i snitt.

Sök