3996
Sök

Mordförsök vid Street racing GBG.

117 Inlägg
20 september 2009
Dom hade lyckats skära av ett revben,punkterat en lunga,träffat tarmen samt levern va skadad... Blev uppringd 15 min efter detta av en polare som befann sig på platsen när de hände... vi har även vart i kontakt med hans föräldrar och läget verkar vara stabilt. Fan va jag hatar när sånt här händer polare...
// Rick

Cambrant
20 september 2009
Rick88 skrev:
Dom hade lyckats skära av ett revben,punkterat en lunga,träffat tarmen samt levern va skadad... Blev uppringd 15 min efter detta av en polare som befann sig på platsen när de hände... vi har även vart i kontakt med hans föräldrar och läget verkar vara stabilt. Fan va jag hatar när sånt här händer polare...
// Rick

Å fy fan. Hälsa han krya-på-sig från oss alla smile

117 Inlägg
20 september 2009
Dom andra 2 har fått åka hem . Dom klarade sig hyffsat bra men fick varsitt knivhugg i ryggen varav den ena fick ett 8 cm djupt hugg... Ngr cm längre upp sitter hjärtat så han hade tur... sadsad

117 Inlägg
20 september 2009
Det ska jag göra smile..

195 Inlägg
20 september 2009
Helt jävla sjukt...
Hoppas man får fast dom som gjorde detta och vad skönt att alla 3 kommer klara sig.

Intresseklubben
673 Inlägg
20 september 2009
Madland skrev:
IMPRAZERN skrev:
Madland skrev:

Ursäkta mig men nu blir jag förbannad. Hur fan kan du acceptera att ta "käftsmällar"?

Ja? om det blir bråk? hellre bråk med knytnävar än med kniv och pistol bråk..

Då håller jag med dig. Efter att ha läst ditt inlägg tyckte jag att det verkade som att du tyckte att det var okej om någon sopade till dig i nyllet. My bad. cool

haha, okej smile inga problem smile

/Mvh Andreas

54 Inlägg
20 september 2009
Var riktigt obehagligt och se dem ligga där sad Skönt att 2 av dem ahr kommit hem och den 3e är på bättringsvägen..

Dock blev man sur på en bil som stod och gasade för fullt nära ena killen som låg närmast vägen...

Intresseklubben
673 Inlägg
20 september 2009
Rick88 skrev:
// Rick

yikes damn.. Fy fan, hoppas han blir återställd snart.. Japp, som cambrant skrev: hälsa att han ska krya på sig ifrån garaget medlemarna..

Och till GSR, bra jobbat där vid olycksplatsen.. Duktigt av er att ni kunde hålla nere lugnet och visste vad ni skulle göra trotts chocken och stressen.. Ännu ett tecken att man kan lita på er..

/Mvh Andreas

62 Inlägg
20 september 2009
Rick88 skrev:
// Rick

Går ej att skära av ett revben...

Hoppas läget blir stabilt för dom!

117 Inlägg
20 september 2009
Mm.. smile

117 Inlägg
20 september 2009
De va helt av, han hugg la av de när han körde in kniven antagligen vad vet jag ... De här e info från farsan till killen som blev värst skadad.....

// Rick

62 Inlägg
20 september 2009
Möjligen fraktur han syftar på då! Skumt att detta händer iaf! =/

Avstängd
31 Inlägg
20 september 2009
Madland skrev:
IMPRAZERN skrev:
Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

Ursäkta mig men nu blir jag förbannad. Hur fan kan du acceptera att ta "käftsmällar"?

Klart fan man inte ska acceptera en käftsmäll heller, men det är ju definitivt att föredra handgemäng än att få ett skott i pannan. Knivar och pistoler tar våldet till en helt annan nivå.

130 Inlägg
20 september 2009
var det knivmannen som tänkte tjuva något? eller var det dom tre grapparna?
Senast redigerat av lillrackarn (20 september 2009)

Trucker
2 710 Inlägg
20 september 2009
Idioti !! Vart fan är Sverige på väg?? Visst, man "köper" det som händer om kvällarna efter krogen osv.. men på ett streetrace ?? hur många glas sprit tar man egentligen? Börjar bli jävligt farligt asså.. för inte länge sen höll en 42åring köra på en polis i Umeå. Det är inte bra asså..

Hoppas bara på att ingen ska behöva missta livet vid nån race. svart som vitt. skulle vara jävligt tragiskt..

Fart missbrukare

Avstängd
153 Inlägg
20 september 2009
lillrackarn skrev:
var det knivmannen som tänkte tjuva något? eller var det dom tre grapparna?

Det var kniv männen..

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW

blacken
20 september 2009
1fittnylle skrev:
Madland skrev:
IMPRAZERN skrev:
Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

Klart fan man inte ska acceptera en käftsmäll heller, men det är ju definitivt att föredra handgemäng än att få ett skott i pannan. Knivar och pistoler tar våldet till en helt annan nivå.

Liksom den "nivån" är en gammal företeèlse i detta land. Vi har använt både pickor och stickvapen i en massa år nu, bara det att "trädkramar och mjucksa tiden ( 80 talet och uppåt) så var det en temporär nedgång som nu verkar att vara över.

Om du kollar på gamla dansbanor (riktigt gamla) så är det ett stort mellanrum mellan plankorna, gissa varför. Eller gamla "lekar" typ "spänna bälte" var ju poppis ett tag. Eller den urgamla sedvänjan/traditionen att ett stickvapen får inte stoppas i skidan/slidan/baljan odrucken, dvs om den kom upp så måste/skall den användas..

Avstängd
153 Inlägg
20 september 2009
IMPRAZERN skrev:
Rick88 skrev:
// Rick

yikes damn.. Fy fan, hoppas han blir återställd snart.. Japp, som cambrant skrev: hälsa att han ska krya på sig ifrån garaget medlemarna..

Och till GSR, bra jobbat där vid olycksplatsen.. Duktigt av er att ni kunde hålla nere lugnet och visste vad ni skulle göra trotts chocken och stressen.. Ännu ett tecken att man kan lita på er..

Thanx så mycke. Många av oss där inräknad jag själv, har gått hjärt o lugn räddning m.m.
Jag själv går den kursen ca var 6 månad (ingår i mitt jobb) och det är något jag rekomenderar till ALLA att gå på iaf en ggn. Det man lär sig där kommer man med all säkerthet få användning av någon ggn i livet. Tyvärr.

Är grymt stolt över alla i GSR och även ALL publik o förare så skötte sig så snyggt. Fick grymt mycket hjälp och många om fram och frågade om vi behövde hjälp m.m.
Många tack.

Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Men som det även stog i våran intervju i GT idag så hade det här "bråket" inget med våran tillställning att göra. Men det dödar ju stämningen helt. sad

Hoppas nu att vi slipper sånt här i fortsättningen.

Mvh Sandra GSR crew

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW

117 Inlägg
20 september 2009
Japp tackar för att ni sköter er så jävla bra på dom här tillställningarna. Utan er hade de kanske blivit mycket värre... Tack GSR Crew. smile

MVH// RICK

Avstängd
31 Inlägg
20 september 2009
Mr_Kb skrev:
Rick88 skrev:
// Rick

Går ej att skära av ett revben...

Hoppas läget blir stabilt för dom!

Det kanske inte går att skära av ett revben i den bemärkelsen, men hugger man till med tillräcklig kraft måste det ju gå av? Jag menar, folk bryter ju revben hela tiden.

Sök