3996
Sök

Mordförsök vid Street racing GBG.

Teddan
2 495 Inlägg
21 september 2009
Men vi andra som gillar att åka bana få hyra banor när vi ska köra... varförkan inte ni som gillar att åka rakt fram oxå göra det ?
Tror ni att polis/myndigheter bara skell ge er en bana ?

Bara en tanke .....

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

29 Inlägg
21 september 2009
Men, orka illegala streetrace då?   

De är såå 60 tal..

Dessutom, undrar vad de är för sorts folk som samlas på såna här arrangemang beväpnade med knivar?  lol

KUNG
441 Inlägg
21 september 2009
TheXaZ skrev:

De är såå 60 tal..

Dessutom, undrar vad de är för sorts folk som samlas på såna här arrangemang beväpnade med knivar?  lol

Är du dum eller?  Om du läser vad som hänt är det ganska tydligt att det inte var någon som deltog i racet som hade kniv med sig....
Senast redigerat av Mogel (21 september 2009)

Avstängd
153 Inlägg
21 september 2009
Nehe skrev:
Stefan Varberg skrev:
Gött gå till toppen, då kanske dom börjar förstå att det behövs lagliga alternativ för dom få blackracen räcker ju inte.
Folk måste ju kunna få köra varje helg.

Kul att se att det finns dom som tar säkerheten på största allvar.
För att va förbered så kan man ju ha med sig brandsläckare och först hjälpenkit mm.

Jag undrar då vad ni tror att polisen ska göra för att ni ska få lagliga alternativ såsom bana att åka runt på?.. Det är ju ändå något ni måste ta med kommunfullmäktige eller liknande.

Absolut är det så..

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW

Avstängd
153 Inlägg
21 september 2009
Mogel skrev:
TheXaZ skrev:

De är såå 60 tal..

Är du dum eller?  Om du läser vad som hänt är det ganska tydligt att det inte var någon som deltog i racet som hade kniv med sig....

Thanx kunde inte sagt det bättre själv..!!

¤SANDRA¤

Teddan
2 495 Inlägg
21 september 2009
vad jag kan läsa så  skrev thexaz  något om vlka som samlas .. inte vilka som körde osv..

Men skit samma, det är förjävligt det som har hänt

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
153 Inlägg
21 september 2009
r-ted skrev:
vad jag kan läsa så  skrev thexaz  något om vlka som samlas .. inte vilka som körde osv..

Men skit samma, det är förjävligt det som har hänt

Ja det är det verkligen.. Fy...

¤SANDRA¤

DFFL
9 020 Inlägg
21 september 2009
r-ted skrev:
Men vi andra som gillar att åka bana få hyra banor när vi ska köra... varförkan inte ni som gillar att åka rakt fram oxå göra det ?
Tror ni att polis/myndigheter bara skell ge er en bana ?

Bara en tanke .....

Det är ju precis vad de vill.
Intresset är stort, men inte tillräckligt stort för att betala.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

501 Inlägg
22 september 2009
¨Håll det till det olagliga ska alltid vara så jävla noga och petigt med det lagliga

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Rälspilot
391 Inlägg
22 september 2009
DIIEZEL skrev:
¨Håll det till det olagliga ska alltid vara så jävla noga och petigt med det lagliga

Jag håller med fullständigt. Det är två skilda saker. Lagligheten må vara mer seriös på sitt sätt men de olagliga är att se som ett slags kulturevent. Gillar man det inte måste man inte vara där. Skitenkelt.

Supraman
2 300 Inlägg
22 september 2009
Nehe skrev:
Stefan Varberg skrev:
Gött gå till toppen, då kanske dom börjar förstå att det behövs lagliga alternativ för dom få blackracen räcker ju inte.
Folk måste ju kunna få köra varje helg.

Kul att se att det finns dom som tar säkerheten på största allvar.
För att va förbered så kan man ju ha med sig brandsläckare och först hjälpenkit mm.

Jag undrar då vad ni tror att polisen ska göra för att ni ska få lagliga alternativ såsom bana att åka runt på?.. Det är ju ändå något ni måste ta med kommunfullmäktige eller liknande.

Problöemet e nog inte att det inte finns bana utan ofta e de så att man inte kan få tillgång till den så ofta som behövs.
Banor har bara ett visst antal bullerdagar per år och dom blir bara färre och dom e ofta förbokade långt i förväg för större arr.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

687 Inlägg
22 september 2009
Stefan Varberg skrev:
Problöemet e nog inte att det inte finns bana utan ofta e de så att man inte kan få tillgång till den så ofta som behövs.
Banor har bara ett visst antal bullerdagar per år och dom blir bara färre och dom e ofta förbokade långt i förväg för större arr.

Jo visst men det har med polisen att göra för att?....

Cambrant
22 september 2009
Nehe skrev:
Stefan Varberg skrev:

Jo visst men det har med polisen att göra för att?....

Då får gärna rätta mig om jag har fel. Men vad jag har hört så behöver du tillstånd från både Polismyndigheten och kommunfullmäktige.

687 Inlägg
22 september 2009
Cambrant skrev:
Då får gärna rätta mig om jag har fel. Men vad jag har hört så behöver du tillstånd från både Polismyndigheten och kommunfullmäktige.

För vad? Att bygga en raceraka? Nej, nej det kan jag inte tänka mig att PM har att göra med. Dock för att ha ett blackrace på allmän väg så kan jag mycket väl tänka mig att PM måste vara med i beslutet.

(PM=Polismyndigheten).

Jag hade enbart gått på de styrande i kommunen..

Cambrant
22 september 2009
Ok, Nehe. Men eftersom vi båda inte är 100% så lämnar vi den diskussionen smile Men jag är med på ditt tänkesätt också.

117 Inlägg
23 september 2009
Har goda nyheter killen som blev värst skadad får åka hem idag . smile Hoppas att aldrig nått sånt här händer igen... Ännu ett tack till GSR som skötte sig jätte bra när detta inträffade.

MVH// RICK

Cambrant
23 september 2009
Rick88 skrev:
Har goda nyheter killen som blev värst skadad får åka hem idag . smile Hoppas att aldrig nått sånt här händer igen... Ännu ett tack till GSR som skötte sig jätte bra när detta inträffade.

MVH// RICK

UNDERBART!

Avstängd
153 Inlägg
23 september 2009
Cambrant skrev:
Rick88 skrev:

MVH// RICK

UNDERBART!

Håller med Cambrant.. UNDERBART!!!!

¤SANDRA¤

Streetrace is not a crime
112 Inlägg
24 september 2009
DIIEZEL skrev:

det olagliga är mkt mer roligt cool

Streetrace is not a crime
112 Inlägg
24 september 2009
Rick88 skrev:

MVH// RICK

fan vad bra roll hoppas han mår bra nu roll

Sök