Kräver och kräver... Det går att borra upp bulthålen och dra fast den om man vill det.
Jag känner åtminstone ingen som gjort så. Kanske lite dumt att chansa om det skulle bli fel, eller bara inte riktigt 100?
En bekant har kört i många år på det visdet i sin 855:a. Har läst om ett antal som också bara har borrat / filat och kört utan bekymmer. Det säkraste är ju att stifta om, så är det gjort på min för övrigt. Men det är som sagt inget absolut tvång.
Kräver och kräver... Det går att borra upp bulthålen och dra fast den om man vill det.
Jag känner åtminstone ingen som gjort så. Kanske lite dumt att chansa om det skulle bli fel, eller bara inte riktigt 100?
En bekant har kört i många år på det visdet i sin 855:a. Har läst om ett antal som också bara har borrat / filat och kört utan bekymmer. Det säkraste är ju att stifta om, så är det gjort på min för övrigt. Men det är som sagt inget absolut tvång.
som sagt va så e jag ju helt o hållet nybörjare på motorer så jag vet inte alls vad jag kommer hamna någonstans i effektuttag med den settupen jag har tänkt mig någon som kanske har en liten humm? så man inte köper en R koppling o sen råkar det bli så att den inte pallar =P
Tycker inte du ska snåla in på kopplingen, du kommer att ångra dej framöver. Jag antar att du kommer att bli som alla vi andra, när man väl börjat trimma så vill man ha mer och mer. Det är ju trots allt en del jobb att byta koppling på dessa bilarna. En R-koppling lär ju vara på gränsen, 300-350hk är du snart uppe i om du byter de ena och andra o sen en mappning på de, då är gränsen för kopplingen redan farligt nära. mvh.
Tycker inte du ska snåla in på kopplingen, du kommer att ångra dej framöver. Jag antar att du kommer att bli som alla vi andra, när man väl börjat trimma så vill man ha mer och mer. Det är ju trots allt en del jobb att byta koppling på dessa bilarna. En R-koppling lär ju vara på gränsen, 300-350hk är du snart uppe i om du byter de ena och andra o sen en mappning på de, då är gränsen för kopplingen redan farligt nära. mvh.
jo bilen ska ju mappas sen effter att den e klar med delar osv.. får se var men de e ju ett tag kvar till detta ... ska först o främst skrammla ihop delar till en motor renovering så att det håller med .plus porta toppen när den ändå är av .. fan vad jag vill vinna på lotto nu ,,, en här på garaget kanske kunde tänka sig att utföra renovering o portning så nu får man jaga svartarbete tror du jag kommer upp i så mycket som 350 hk?
Det tror jag! Är inga större problem att komma dit, själv har jag en ganska "blygsam" setup med en 19-T, lite större spridare, ic, lmm, glt-kammar och mappat på det, jag har förvisso inte bänkat, men det bör ligga kring 330-350hk, nu är det väl turbon, grenrör och spridare som jag vill byta, då åker jag på ett kopplingsbyte med. Du skulle ju porta topp, byta grenrör och lite annat gott, så du lär ju inte hamna under mej effektmässigt.
Det tror jag! Är inga större problem att komma dit, själv har jag en ganska "blygsam" setup med en 19-T, lite större spridare, ic, lmm, glt-kammar och mappat på det, jag har förvisso inte bänkat, men det bör ligga kring 330-350hk, nu är det väl turbon, grenrör och spridare som jag vill byta, då åker jag på ett kopplingsbyte med. Du skulle ju porta topp, byta grenrör och lite annat gott, så du lär ju inte hamna under mej effektmässigt.
okejj låter ju rätt lovande trodde inte det skulle röra sig om såpass mycket men det är ju bara possitivt=) hehe... då får jag kika på annan koppling med ... men en sån borde väl inte vara farligt att köpa beg??
Likabra att köpa en T04E turbo eller hx35 direkt, så får du 400hk+, Helt meningslöst att lägga massa pengar på en portad topp osv om man bara ska köra med en 19T, T04E turbon är dessutom billigare och en begagnad hx35 är mycket billigare .
har inte bestämt turbo än men de 2 verkar kanske vara bra allternativ .. svår med o passa in dem o så eller??
vad ska man ha för någon som inte kräver en massa modd?
Gik-turboteknik har en massa olika agg som inte kräver så stora ombyggnader, som klarar 400+ men, dom är rätt dyra. Funderar själv på ett byte, men har inte bestämt mej ännu, Om du siktar mot 400hk får du nog fundera på en diff också, jag har stora problem med fästet redan med min effekt.
vad ska man ha för någon som inte kräver en massa modd?
Gik-turboteknik har en massa olika agg som inte kräver så stora ombyggnader, som klarar 400+ men, dom är rätt dyra. Funderar själv på ett byte, men har inte bestämt mej ännu, Om du siktar mot 400hk får du nog fundera på en diff också, jag har stora problem med fästet redan med min effekt.
jag siktar ju inte på nån speciell effekt men verkar ju som jag kanske får räkna med att de kan bli en del..hehe.. får forska lite i de där med turbo o vem som kan hjälpa med det om det behöver byggas om.. känns ju lite kiligt o slänga dit en 19t om de blir en bromskloss...
19-T hänger väl med upp till 350hk men är väl ett gränsfall, fördelen är ju att den passar "bolton" som sagt, och man får tag i en splitterny för 7500:- Vill man ha mer än de så får man gå upp ett steg eller två även prismässigt.
fan nu har knäet krånglat så de heter duga o som ett plus i kanten har man vart sjuk med ... mitt garage jag skulle ha visade sig vara upptaget men ska rensa ur all skit o ta in bilen o börja grejja ... men under sjukdomsperioden får de gå lugnt fram... har någon några roliga delar så hojjta vill komma igång snart så gott de går