En uppdaterad motor, shit...
Allt som är nyare är inte bättre. Har inte siffrorna framför mig och orkar inte googla, men jag har klart för mig att 4.0 och 4.4 har exakt samma vridmoment (440Nm), dessutom har dem samma hästkrafter (286st).
Faktumet är att 4.0an är rappare, vet inte om det skiljer på kompression eller svänghjul eller annat, men om du tar och kör dem båda bilarna en stund så kommer du fatta vad jag snackar om. 4.0an varvar bättre, svarar snabbare på gasen och skjuter på betydligt bättre.
Visst e34 är lättare än e39, men jag tror du får samma fenomen om du viktar bilarna samma också
Det här med 3.0v8 och 3.5v8 vet jag inte vad du yrar om, m60b30 är en v8 på 3.0-liter, vilken är det som har 3.5? m30b35 är en 6a... Sen känner jag inte till fler 3.5 motorer från BMW, dem nya 135, 335 är väl 3.0 om jag inte fattat det hela fel, dessutom är det 6or. Detta gäller även dieselvarianterna 135, 335 och 535.
Jä, jä, what ever... Orka med detta. Det fattar väl vem som helst att det är ganska subjektivt vad som är bra eller bättre eller helt jävla kasst. Har man kört Volvo 740GL hela sitt liv så är det klart att en m3 e46 går bra och har fantastisk väghållning. Medans någon annan lite mer erfaren förare tycker att samma bil suger hästskit...
Det är inte alltid effekt och vridmoment som avgör, det är också hur detta levereras, jag kör ifrån dig och alla dina kompisar med typ 120Nm och 190hk... Men det är ju på den blåvita i min avatar... Den har lite effekt och lite vrid men den levererar kraften och effekten på ett jävla fint sätt
Puss, puss
Niklasw skrev:
På vilket sätt är den rappare, 4,4an är ju starkare och går bättre, bättre vrid. En uppdaterad motor precis som de gjorde med 3L V8an till 3,5 och V12an från 5L till 5,4
Blir ju lite nyfiken, vill ha ett långt inlägg nu!