3494
Sök

Hjälp med Låda till min baslådan ska vara på 75L vilka mått?

739 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
behöver hjälp med mått till baslådan lådan ska ligga på 75L   med en port på 6tum 30cm lång

https://www1.garaget.org/gallery/archive/111651/769374_mcthc0.jpg
min 15tums bas smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/111651/769375_kt3vie.jpg
mitt monosteg till basen

mvh andreas

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
23 september 2009
har du några riktmått? Typ hur hög eller djup den får vara.

739 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
ska ha den i en golf 2 tro jag om jag få tag på en idag vet inte vad måtten är i den

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
23 september 2009
Aha. Klart att jag kan räkna ut vilka mått du ska ha om den måste vara 75 liter. men det brukar oftast vara begränsat utrymme i en bil så något av måtten bör vara begränsat. jag fick in min baslåda på millimetern i min bil. smile
Senast redigerat av AHaglund (23 september 2009)

739 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
haha men ska se någon måste vet hur mycket som går in :p blekingebilradio skulle skicka med papper på mått men fick de inte med mig hmm :p

7 274 Inlägg
23 september 2009
vofloo skrev:
haha men ska se någon måste vet hur mycket som går in :p blekingebilradio skulle skicka med papper på mått men fick de inte med mig hmm :p

Ring och fråga dom då wink
Jimmy bits inte över telefon iaf big_smile
Senast redigerat av Brains (23 september 2009)

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
23 september 2009
Okej, hör av dig om du behöver hjälp med måtten.

739 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
ringde ska bara fixa bil före haha ska snart o kolla på en sen skicka jag mått till honom :p

mvh tack all

739 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
hej nu har jag skaffat mig en golf tog sin tid men nu har jag det  lådan kan högst vara (50cm hög/ 79cm bred/90cm lång.vet inte hur många Grader en golf 3a har på ryggstödet )  nu gav jag er/dig fulla mått på bagaget. lådan skulle ligga på (75L) och basen som skal vara i lådan är en (RE Audio SR 15D4--15 tummare) med en 6" bas port på 30cm långt.  hoppas ni fattar vad jag menar :p

om någon är bra på sånnt här o göra upp ritningar på lådan

Bashögtalare är :RE audio SR 15D4

mvh Hjälp mig smile

21 761 Inlägg
8 oktober 2009
Är det 75 liter totalt (byggvolym) som lådan ska vara?

739 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Är det 75 liter totalt (byggvolym) som lådan ska vara?

Portad låda:

45 Liter med 1st 6" port på 30cm

70 Liter med 1st 6" port på 30cm

85 Liter med 1st 6" port på 25cm

ville ha den på ca 75L :p

mvh

16 197 Inlägg
8 oktober 2009
vofloo skrev:
hej nu har jag skaffat mig en golf tog sin tid men nu har jag det  lådan kan högst vara (50cm hög/ 79cm bred/90cm lång.vet inte hur många Grader en golf 3a har på ryggstödet )  nu gav jag er/dig fulla mått på bagaget. lådan skulle ligga på (75L) och basen som skal vara i lådan är en (RE Audio SR 15D4--15 tummare) med en 6" bas port på 30cm långt.  hoppas ni fattar vad jag menar :p

mvh Hjälp mig smile

gör du lådan 50 cm hög så får du aldrig på hatthyllan.. å de e exakt 94 cm mellan hjuhusen samt 73gr lutning på baksätet-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

739 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
vofloo skrev:

mvh Hjälp mig smile

gör du lådan 50 cm hög så får du aldrig på hatthyllan.. å de e exakt 94 cm mellan hjuhusen samt 73gr lutning på baksätet-

detta är MAX mått på bagaget missade kanske några cm /mm men det somsakt max mått ska ju bygga om bagaget så  o den hatthyllan ska jag inte ha endå:p

mvh

21 761 Inlägg
8 oktober 2009
Det verkar som att porten måste sticka ut en bit ur lådan vart man än sätter den, annars kommer portöppningen inuti lådan för nära någon vägg eller annat föremål. hmm

4 693 Inlägg
8 oktober 2009
evilaudio skrev:
vofloo skrev:

mvh Hjälp mig smile

Mr Expert har sagt sitt!

Skönt när någon vet exakt och inte gissar smile

Booyakasha!

stahre
8 oktober 2009
Om du gör lådan 470mm bred, 400mm hög och 400mm djup blir det 75,2L. Vet inte hur hög baffeln måste vara för att basen ska få plats... Ett tips är att gå in på brl.se /ritningar och tips/formelsamling och sen ange olika mått tills du får rätt liter mått:D

739 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Softis skrev:
evilaudio skrev:
vofloo skrev:

mvh Hjälp mig smile

Mr Expert har sagt sitt!

jovisst är det bra om någon vet? viste inte själv att det va 73 grader på ryggstödet :p men finns det någon som kan hjälpa mig med lådritningen?

16 197 Inlägg
8 oktober 2009
Softis skrev:
evilaudio skrev:
vofloo skrev:

mvh Hjälp mig smile

Mr Expert har sagt sitt!

de kan ju bero på att ja kör en golf 3 själv big_smile å byggde baslåda i den för typ en vecka sen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
8 oktober 2009
Drönirettab skrev:
Det verkar som att porten måste sticka ut en bit ur lådan vart man än sätter den, annars kommer portöppningen inuti lådan för nära någon vägg eller annat föremål. hmm

Jag har hela min port utanför förutom en liten bit av tratten som är fastspacklad o nerslipad på insidan. Visst det ser inte snyggt ut men ja ville testa såhär o det funkar kanon. nu gjorde jag min låda lite större än 75L iofs min är ca 85.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/103548/779605_3ad77e.jpg
85L låda till RE SR15D4

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

560 Inlägg
9 oktober 2009
Är det fel på ritningen du fått av mig eller?

vofloo skrev:
Softis skrev:
evilaudio skrev:

Mr Expert har sagt sitt!

jovisst är det bra om någon vet? viste inte själv att det va 73 grader på ryggstödet :p men finns det någon som kan hjälpa mig med lådritningen?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök