FL3JM skrev:
Jag är väldigt imponerad över att du lyckades få en sån där stor skada av att bara köra i 25-30 km/h och att du inte lyckades stanna trots att det var rullgrus. Är dock ännu mer imponerad över att du dessutom lyckades få sladd inklusive en retur som skickade dig i diket.
Men jag förstår att du måste ljuga ihop nått för mamsen, för inte buskörde du väl?
Påminner lite om bibeln där Jungfru Maria nuppat och blivit gravid (vilket är dödsstraff på om man inte har gift sig) men lyckas övertala alla att hon inte alls har nuppat utan blev gravid helt av sig själv. Yeeaah right..
Sagt det till fler än dig "om du läser så ser du vad jag skrivit"
"Den stora skadan" är glasrutan/taket, som uppkom när bilen hamnade på taket.
Sladden uppkom i nedförsbacke och det var förjävla slirigt. Vet inte hur det ser ut i din situation men jag har 0 erfarenhet av att sladda runt på sliriga grusvägar. Bromsar man i nedförsbacke med rullgrus glider det bara. Även i låg hastighet. Jag sladdade inte runt direkt lång sträcka utan det gick ganska snabbt för bilen att hamna i diket, när jag kom ner i diket kom jag glidande på sidan, framhjulet tog tag i botten på diket, som ledde till att bilen tog tvärstopp och lyfte på ena sidan, med tanke på dikets utformning så stod jag snett neråt, bakvagnen var alltså högre upp än framvagnen, därför tippar bilen över lättare. Dock med nöd o näppe. Det var knappt så den kom runt som jag sagt, när den väl hamna på sidan var det kört med tanke på lutningen och bilen åkte vidare ner på taket. Där kom "stora smällen"
Skadan verkar dock(om du har läst tidigare inlägg) vara förvärrad då någon utav killarna som jobbar för bärgaren antagligen har stått på taket där bucklan är, detta för att vi ska bli övertygade om att den är för skadad(som dom flesta antytt nu)
Fick reda på mer av min mamma som var med och kollade på bilen om vad han sagt(hon trodde jag hade hört dessa grejer, därför visste jag inte om det först) Dels har han sagt att jag inte får kolla under huven, som förövrigt var öppen trots att brandmännen stängde den efter att dom kollat motorn. Och sa att där har jag inget att göra, dels har han sagt "ni ska inte ta nå jävla kort" (först trodde jag bara han sa att "varför gör ni sådär" - när vi tog fram varsin kamera)
Och sedan hade han också sagt "ta fram papprena och skriv på nu då, det blir ett ägarbyte nu på plats" morsan svara då "nej jag ska inte skriva på något jävla ägarbyte" "aja den ska ändå skrotas"
Låt mig påpeka att det här är en person som gått fler personer på nerverna. Visste dock inte att det var såhär jävligt. Stod även en toyota corolla av samma modell bakom garaget, som ena killen fick en jävla brådska med att täcka över, antagligen skulle dom använda delar från min/våran bil till den.
Så, det jag vill säga. antagligen så är skadan större på bilden än vad den var efter krocken. Och även om dom inte rört bilen så är det inte en så farlig skada för en bil som hamnat på taket, oavsett hastighet.
Så var snäll och låt bli att skriva dryga inlägg i fortsättningen. Jag tjänar som sagt inget på att ljuga om hastigheten. Ärlighet varar väl längst. Eller?
Förövrigt, tack till alla hjälpande svar som jag inte svarat på. Uppskattar det.
Efter folks gissningar på pris osv så ser det ut att bli en jobbig kamp att fixa bilen(ska dock kolla upp vissa förslag som folk gett mig)
Inspirerat av ett inlägg(vet inte vilket nu) med souvenirdelen så gav min flickvän mig förslaget att göra en "trädgårdsprydnad" av bilen uppe på sommarstället, som är förknippat med min mormor. Ungefär som en liten minneslund.
Jag hör antagligen av mig i tråden om hur det blev med bilen sen när jag vet. Tack återigen för alla seriösa och ärliga svar. På återseende
Jonas