3657
Sök

Koppla in Baslåda/steg

3 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Tja alla nyss köpt mig en saab 93 aero ss -03

är riktigt "noob" som man skulle säga inom detta ämne med billjud

Har då iaf inskaffat mig en baslåda och ett steg
(baslåda GTO-1204BR)(steg GTO-3501) JBL

läst lite här på forumet hur man ska koppla in det på bilens befintliga ljudsystem
så skulle behöva lite hjälp om jag fattat rätt eller inte
köper en "Hög till lågnivå omvandlare RCA AUDIOBOX"
kopplar in den på 6x9 högtalarna i hatthyllan till steget "vart på steget" ?
sen drar 12v från batteriet och fixar jorden "GND"
sen måste man ha en "REMOTE-CONTROL för originalmontering" ?för att fixa fram REM till steget ??
kopplar man in den också på 6x9 högtalarn eller vad?
och sen så äre bara sån RCA "lågnivåkabel" kabel från steget till basen :)

2 914 Inlägg
23 september 2009
vad heter stereon? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2009
kalle_kalle: Han har original, ett helvete att byta dom... wink

sQwankey: Du har ganska så rätt, men för att förtydliga lite så drar du en jordkabel från bältesfästet (det sitter bakom dom lösa sidorna vid baksätet, bara att dra dom in mot mitten och sen rakt ut så lossnar dom och du kommer åt bulten). Plusen drar du mycket riktigt från batteriet, genom torpedväggen och bak till steget (med en säkring MAX 30cm från batteriet!).

När du pratar om 6x9or i hatthyllan så antar jag att du har stora ljudsystemet, för dom små 4" högtalarna i hattyllan ska du inte ta signal ifrån. Hur som helst så har du där förstått rätt, men jag röstar för att du köper en hög till lågnivå-omvandlare med inbyggd remote, tex Audison Conection SLI2, då behöver du inte tänka på fler boxar att koppla in. Bara att ansluta den till högtalarna samt plus och jord så får du ut både lågnivåsignal och remote som du sen kopplar till steget. smile Sen sista enklaste steget är ett par högtalarkablar från steget till basen, behöver inte vara nåt särskilt där.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer: Ok ok jo det stämmer det är stora ljudsystemet (as3) okok ska testa det så fort det ljusnar så man ser nått ^^ är ju elektriker till vardags så lite jordning går nog bra.. jo ska köpa sån du rekommenderar och testa att göra det så och kollar om man får nå liv i det smile

Sök