18 augusti 2012
Trådstartare
Mikkkel skrev:
T-boy skrev:
Mikkkel skrev:
Riktigt snyggt jobbat
Kommer bli super när du är klar.
Jag tycker du ska lacka tryckrören svarta. Passar bra till både orange och blått.
Du kan ju köpa lite olika böjar och köra med siliconslang mot turbon i blått bara.
Tackar
Ah, det kanske är bäst. Då är det inget risk att det blir kluddrigt. Eller om man ska ta och köpa sig några nya fina rör, detta kan ja fundera på länge xD
Ska nog kolla med ett företag och se om dom kan bygga allt från början och svettsa så mkt som möjligt så man slipper så mkt siliconslang som möjligt så det inte är lika stor chans att få läckage. Eller om jag ska ta fram alu svettsen och lära mig det också
Du kan ju köpa rör och måtta in och kapa till själv och sedan lämna iväg dom om du inte vill svetsa själv
Lära sig svetsa i alu är ju alltid ett plus. tänk så mkt du kan bygga själv sen. tex catchtank, fjäderbensstag, diverse fästen m.m
Jag tänkte att du bara kör en lite slangbit mellan turbo och tryckrör. filtret har ju egen anslutning
men som sagt kör på svarta rör, antingen matta eller blanka
Ah, ska nog kolla med en arbetskompis som är duktig på att svetsa i alu. Borde inte va så stor skillnad mot att svetsa i vanlig plåt, vad jag förstått är det viktigare att svetsen är rätt inställd
.
Kör jag svart blir de blanksvart isåfall, kanske med lite effekter. Kanske kan köra med samma färg som själva bilen
Vet du någon som kör med svarta ic rör så man kan se på bild?