rosta fast har jag aldrig hört talas om men att dom rasar i fördelnings lådan å transfer axlen e ju inget ovanligt lättaste du kan göra e att hissa upp den å börja snurra hjul..
ja de kan ju va så att den vill ha igång bak hjulen vid svängen så de å det som låter då men i med jag inte kan höra ljudet här så e de svårt att säga vad de exakt är..
okej, ska känna på bultarna till styrväxel imorn, har hört att dom ville lossna. annars ska jag prova att kasta upp ett klipp på de. norpan1: vad göra åt en sån sak?
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Byta den eller plocka bort kardanen och köra med 2 hjulsdrift ingen större skillnad vid normal körning på dessa bilarna. Däremot på dom nyare med elektrisk 4 hjulsdift, där driver alla 4 nästan direkt.
Har du lokaliserat vart ljudet ungefär kommer ifrån, typ framvagnen eller liknande? När mina fjäderbenslagringar gav upp fram på 850´n så knakade det när man svängde. Man kan ju alltid hoppas på att det är nått sånt "billigare" fel än att drivlinan sjunger på sista versen