2682
Sök

Avgasrör, kan inte prata med någon i bilen när ja kör över 120

46 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Tjenare, som rubriken lyder så måste ja skrika till den ja åker med när ja åker över 120, Saken är den att ja har en golf gti mk2, där sitter ett 2tums rör med 1 ljuddämpare på den och sedan en slutsportdämpare på de, Och de blir sådant eko inne i bilen, orkar inte de får bara huvudvärk, Har ni något tips på vad man kan göra. Fundera på att sätta dit en ljuddämpare till mitt på röre för att få ner ljudnivån lite men vet inte vad ja ska satsa på?? Vill ändå ha de här sportiga dova ljudet ja har, Men de e för högt innuti bilen..

Orkar inte ljudisolera bilen igen big_smile vet att den e ganska dåligt isolerad men men, Ge mej tips på vad ja kan använda för någon dämpare, en mindre eller som släpper igenom lite mer ljud än en annan vanlig.

Lastbilschaffis
64 Inlägg
25 september 2009
Går slutröret ut långt bakom bilen? Om det slutar strax inanför kofångaren så har du problemet där wink Dra ut det så det slutar precis bakom bilen så får du bort allt oväsen smile

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

3 235 Inlägg
25 september 2009
Avgasbandage kan dämpa resonans i röret en aning.

1 915 Inlägg
25 september 2009
Håll laglig hastighet så är problemet löst! smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 september 2009
larsson.m skrev:

Vad menar du? Mig veterligen får man färdas i 120kmh på svenska vägar. Testa med ett glaspack eller liknande dämpare

Rock'n Roll

1 915 Inlägg
25 september 2009
Jag menar det jag skrev tongue

TS skriver att han inte kan prata med någon i bilen när han kör över 120.
Håller han då laglig hastighet så kommer han inte över 120..
Han skrev ju som sagt när han körde över den hastigheten, inte när han körde i.....

TenZer skrev:
larsson.m skrev:

Vad menar du? Mig veterligen får man färdas i 120kmh på svenska vägar. Testa med ett glaspack eller liknande dämpare

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

197 Inlägg
26 september 2009
precis vart slutar slutröret? slutar det innanför kofångaren så ka ju problemet ligga där

BadBoys_Club

Sök