3167
Sök

Får inte av hjulmuttrarna

23 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Skulle ta av mina fälgar idag och sätta på ett par andra. Problemet är att den ena muttern har spruckit och går inte att få loss. Sen har jag en annan som är rundad så den bara slirar. Vore skitbra om någon har något tips om hur fan jag ska göra. Tack på förhand.

16 Inlägg
27 september 2009
Om du har möjlighet så värm upp mutter.
Räcker med en liten gasolflaska med munstycke. Värm i ca: 5-10 minuter.
Sedan tar du och provar med en skapligt stor rörtång.

Då borde det släppa.

The Listener
279 Inlägg
27 september 2009
Japp och annars får du ta in den till en verkstad finns många som har specialmaskiner för sånt om jag förstått det rätt.

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 september 2009
Eller så svetsar du på en annan mutter på skallen, om du har tillgång till svets så klart.

Braaaaap?

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 september 2009
DoWahDiddy skrev:
Eller så svetsar du på en annan mutter på skallen, om du har tillgång till svets så klart.

+1
Kan tycka att det är enklare och billigare att svetsa fast en mutter på din hjulmutter och sen köpa en ny, funkar prima!

Bilmekaniker
235 Inlägg
27 september 2009
_DamnIt skrev:
DoWahDiddy skrev:

+1
Kan tycka att det är enklare och billigare att svetsa fast en mutter på din hjulmutter och sen köpa en ny, funkar prima!

Jepp, så varmer du den samtidigt! Eller banka på en mindre hyllsa, kan vibrera loss om du bankar på den med, brukar man få göra med 900 och 9000 då de spänner sig sj med tiden!

Sök